Inlägg från: Egon den stora |Visa alla inlägg
  • Egon den stora

Mitt livs största misstag

Det kan vara lätt i att fastna i det man borde gjort eller inte borde gjort,  speciellt med autism 
    Men jag brukar inte stället bara försöka fokusera framåt från den punkt jag står på nu. Det är ju det kan jag göra något åt. 

• Egon den stora
    Anonym (2) skrev 2025-05-15 11:15:25 följande:

Men är det okej eller inte? Att jag inte tog kontakt med vux tidigare. 
    Alla studerar väl inte vidare med en gång? Varför ska jag förväntas studera med en gång? 

Jag studerade upp betygen när jag var 20. 

Läsa upp betygen i 20 års ålder är väl inte så sent?  Då har du ju massa tid kvar i livet att göra något positivt? 
  • Egon den stora
    Anonym (2) skrev 2025-05-15 11:55:26 följande:
    Tack, det betyder mycket. 

Det var min gravt abusive far. Han var jättearg, rosenrasande att jag inte ''gjorde något'''. Men det gjorde jag. Jag var på ett ställe mot min vilja, inte vux då, utan ett annat ställe. Jag mådde extremt dåligt på det stället.Men jag var där för hans skull. Det är inte tillräckligt. 
    Nu står det i min journal att jag inte gjorde något efter studenten. Men det gjorde jag visst. Jag fattar att vården inte kan veta hur en förälder kan vara under stängda dörrar. 
    Men det gör ont. 
    Vet att man kan ansöka om rätta till journal. Och journalförstöring. 
    Men nu är det som det är. 
    Nu är du ju vuxen,  så spelar det egentligen så stor roll vad din pappa tycker?  Och gällande din journal,  hur viktigt är det var exakt som står i den?  
  • Egon den stora
    Anonym (2) skrev 2025-05-15 20:14:38 följande:
    Jag försöker blicka framåt. Men det är svårt. Studierna kommer gå helt åt helvete. Då blir det ett dåligt liv. 

Jag vet inte ens hur man lever längre. För att jag har varit ett passivt spöke. 
    Nej det behöver inte bli något dåligt liv, det gäller bara att hitta något du är intresserad av och brinner för så löser sig det hela.  Vad vill du göra för det första?  Var finns det för jobb och sysselsättning där du bor eller om du tänker flytta? 
  • Egon den stora
    Anonym (2) skrev 2025-05-15 22:06:05 följande:
    Jag vill studera och skaffa mig ett yrke. 
    Har blivit antagen. 
    Men då kan du väl utgå därifrån och framåt?  Tänk inte bakåt mer, du är ju inte ens gammal så du har massa tid att göra bra och roliga saker.  Skaffa en hobby eller fritidssysselsättning så att du har något att göra så kanske du får annat att tänka på än det som varit. 
  • Egon den stora
    Anonym (2) skrev 2025-05-16 19:47:27 följande:
    Jag är gammal tyvärr. 

Tack, bra förslag. 
    Jag uppfattade det med din pappa som att du var yngre.  
    Men det spelar egentligen ingen roll. 
Svar på tråden Mitt livs största misstag