• Anonym (K)

Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?

Tror att det är svårt att vända ett så dåligt mående utan mediciner eller annan behandling. 

• Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 15:18:18 följande:
    Ja. 

Men som sagt. Det är inte pga utav vad som heslt. Utan att mitt liv stals ifrån mig. Vill inte gå in på exakta detaljer. Men det stals ifrån mig. 
    Har du fått någon terapi? Tänker att radikal acceptans och medveten närvaro kanske kan hjälpa dig om du lever mycket i det som har varit.
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 16:05:29 följande:
    Nej, jag har inte fått någon terapi.
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 16:05:29 följande:
    Nej, jag har inte fått någon terapi.

Hade bett om det om jag var du. Annars kan du googla på strategierna jag nämnde, det finns mycket att läsa om det
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 18:37:54 följande:
    Tack för förslag. Men det kommer nog inte kunna hjälpa. 
    Har varit med om helt Kafka artade grejer.  Riktigt sjuka grejer. 
    Det kan du väl inte veta innan du har provat? Har du varit med om riktigt svåra saker så är det kanske traumabehandling du behöver. Men viljan till förändring måste finnas där.
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 04:45:05 följande:

Uppdatering:
    Har fått mer mediciner.
    Är mer bestämd än någonsin på självmord. 

Gör det inte! Det kan ta lång tid att hitta rätt medicin och dos för psykiska besvär! Du har också visat i kommentarerna att du har många andra saker kvar att prova! Kämpa!
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 10:29:27 följande:
    Varför fick denna en kommentar en like? Tycker ni att det är roligt och bra att jag vill ta livet av mig? 
    Finns många knäppa människor här som förmodligen inte mår bra själva. Tipsar om stödgrupper på facebook istället! Jag är med i en jättebra slutrn grupp för min diagnos. Du kan göra en anonym användare om du vill vara anonym där.
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 11:45:07 följande:
    Anonym (K) skrev 2025-06-16 11:37:15 följande:
    Finns många knäppa människor här som förmodligen inte mår bra själva. Tipsar om stödgrupper på facebook istället! Jag är med i en jättebra slutrn grupp för min diagnos. Du kan göra en anonym användare om du vill vara anonym där.

Orden räcker inte till. Jag vill bara säga ett stort tack. Jag mår inte bra. Så det betyder mycket med din empati. 
    Det finns många medmänniskor med empati därute så sök dig till andra forum! Vården är också något vi alla betalar skatt till för att kunna hjälpa människor i din situation. 

Det kommer att ordna sig! 
  • Anonym (K)

Finns också ideella organisationer. Vet inte vad alla heter men googla så hittar du

Svar på tråden Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?