Anonym (Rakel spektakel) skrev 2025-05-16 13:42:15 följande:
Så kontentan av det hela är att även om bilden aldrig kommer så betyder det inte att personen ogillar mig eller struntar i mig totalt?
Jag har väldigt dåligt självkänsla så jag tenderar att tolka mångt och mycket av andras beteende mot mig som att ingen gillar mig.
Precis. Jag brukar som andra skriver direkt försöka göra det direkt, för annars kan jag glömma.
Det betyder inte på något sätt att jag ogillar personen. Det kommer bara en vecka senare att typ "ja just fan, jag lovade ju faktiskt Jonas.."
Har man dålig självkänsla som du säger att du har, så handlar det ofta om precis som du säger, att man går runt och letar efter tecken på att ingen gillar en, och det man söker skall man finna..
Det vill säga att du letar efter saker som kan understryka att du skulle vara ogillad. Då kan man nästan hitta tecken på det typ i Kaviar.. "Fan, sprutade kaviar över hela mackan.. Det måste betyda att gud hatar mig för fan.."..
när sanningen är att någon tog en brödkavel och plattade till den där kaviarn utan att ens öppnat.
Visst, det finns säkert sätt som folk medvetet visar respektlöshet sådär emot en. Men det gäller garanterat inte majoriteten utav alla.