• Anonym (Fundersam)

Tror jag är gravid, men blöder.

Jag skulle ha fått min mens 28/4 men den har inte kommit än. Jag har mått väldigt illa och varit supertrött, illamåendet är bättre nu. Bröstvårtorna är typ lila och stora, brösten också. Har haft mensvärk till och från.

Nu har jag börjat få brun/röda flytningar och lite mer mensvärk. Jag har inte tagit något test eftersom vi lever på en inkomst just nu och annat måste prioriteras.

Jag vet att man kan blöda under graviditeten.
    Därför undrar jag hur länge ni blödde och hur mycket.
    Självklart ska jag ta ett graviditetstest också.

• Svar på tråden Tror jag är gravid, men blöder.
  • Aliona

Jag blödde inte själv efter nidblödningen, men jag vet att man i princip kan blöda hur långe som helst. Har läst trådar och bloggar om kvinnor som blött mer eller mindre hela flesta trimestern och ändå fått friska barn. 

Om ni har svårt med pengar till test så kan du kanske höra av dig till en barnmorskemottagning och få ett test gjort där? MVC-besök är gratis. 

• Anonym (Mamma Mu)

Man kan beställa från apotek hjärtat ( tex) och betala senare genom klarna.

ett tips bara.

• Anonym (Fundersam)
    Aliona skrev 2025-05-16 08:47:35 följande:

Jag blödde inte själv efter nidblödningen, men jag vet att man i princip kan blöda hur långe som helst. Har läst trådar och bloggar om kvinnor som blött mer eller mindre hela flesta trimestern och ändå fått friska barn. 

Om ni har svårt med pengar till test så kan du kanske höra av dig till en barnmorskemottagning och få ett test gjort där? MVC-besök är gratis. 

Ja, jag blödde lite grann i min första graviditet. Bara lite grann i någon dag sen försvann det. Nu har det kommit mer och ser ut som när jag har mens.

Jag vet att om man kontaktar barnmorskemottagning och vill testa sig så kostar det. Men jag har beställt ett nu som borde komma på måndag. Tog på faktura, fast jag inte gillar att köpa på det sättet.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2025-05-16 10:27:18 följande:

Man kan beställa från apotek hjärtat ( tex) och betala senare genom klarna.

ett tips bara.

Jo, jag vet. Jag har beställt ett nu som borde komma på måndag. Tog på faktura, fast jag inte gillar att köpa på det sättet.
  • Anonym (Skattebetalare)

Har du inte råd att försörja ett barn så ska du inte heller skaffa ett (=bli gravid). 

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2025-05-16 11:37:26 följande:

Har du inte råd att försörja ett barn så ska du inte heller skaffa ett (=bli gravid). 

Det är just det jag gör, försörjer mina barn och min familj. Jag anser att mat, el, vatten, sophämtning, osv är viktigare än att köpa ett graviditetstest. Ibland händer det att man blir gravid trots skydd.
Svar på tråden Tror jag är gravid, men blöder.