Du blir ju bra på engelska om inte annat mär du går programmet, men det kommer att vara jättetufft i början. Räkna med att kurslitteraturen kommer att ta många gånger längre att läsa, båda för att man läser långsammare och för att man måste stanna upp och slå upp ird och uttryck. Skriftliga uppgifter kommer också vara tunga och ta tid.
Det sagt så kan du så kommer du så klart att klara det om du vill och anstränger dig. Det är helt i dina händer. Om du ibte är jättestark på engelska nu så skulle jag råda dig att förbättra den lite först innan du börjar på programmet. Läs jättemycket böcker och facklitteratur och se dokumentärfilmer utan undertexter. Du skulle också kunna ta en termin i engelskt akademiskt skrivande som tex den här https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-ENGC03
Du efterlyser solskenshistorier - jag har klarat av båda studier och arbete på engelska, franska och nu håller jag på med ryska. Jag har fått höga uppdrag med rapportskrivande och presentationer på språken. Det har varit jätte, jättetufft, men det har gått. Jag har ofta undrat varför jag inte bara gör jobb på svenska för det är då otroligt mycket mer tidskrävande och ansträngande på andra språk, men det är samtidigt så roligt. Och engelska är ju inte det svåraste språket direkt, men akademoisk nivå är något helt annat än vardagsengelskan. Har du råd så är det toppen att betala någon att hjälpa. Inför större presentationer på ryska, som jag fortfarande kämpar med, så betalar jag några timmar med en lärare dom jag övar med och som coachar mig (inte i själva ämnet så klart, men på språket).
Fundera ordentligt. Ett internationellt program är toppen,
men man måste vara beredd på vad det kan innebära och fundera på hur mycket tid, kraft och kanske pengar man är redo att investera.