Stalker?!
Jag hade ett jobb för några år sedan där en man som var en kollega (typ 25år äldre än mig) som var intresserad av mig, han följde efter mig på jobbet och gjorde mig allmänt obekväm, gjorde typ en kärleksförklaring till mig när jag slutade jobbet. En gång stod han och väntade när jag slutade jobbet osv. Han tog reda på mitt namn och började gå lite omkring där jag bor.
Bytte jobb och flyttade till en annan adress för några år sedan och sedan dess så har jag sett den här mannen gå omkring området där jag bor! Jag såg han idag när jag kom hem från jobbet och han står bara och får ingenstans. Är helt 100% säker att han har tagit reda på vart jag bor och går här omkring ibland.
Vad gör man? Mannen i sig är ofarlig (han var lite av en mes på jobbet och skulle inre utföra våld, men han har ett läskigt beteende där han är tyst och stirrar om jag skulle beskriva han.
Vad gör man? Har inga bevis heller, bara en magkänsla att han är här omkring för att jag bor här. Förövrigt har vi inte varandras nummer, inte sociala medier (blockade han från allt så han inte skulle hitta mig när vi jobbade).