Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Stalker?!

Har han någon gång blivit tillsagd, rakt ut, att han ska lämna dig ifred? Om inte så är det hög tid för det.

• Anonym (P)
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-16 20:30:20 följande:
    När jag jobbade pratade jag med chefen om det och han gjorde så vi inte jobbade med varandra. Sedan sista tiden jag jobbade kollade jag aldrig på han, pratade aldrig med han osv. Har aldrig sagt rakt ut att lämna mig ifred då man har ingen aning vad en sån människa kan göra?
    Du skrev att han är ofarlig, men det är alltså bara så länge han inte blir provocerad? 

Är det så pass allvarligt att det känns farligt att säga ifrån så tycker jag att du ska ringa och rådgöra med polisen. Och se till att skriva ner varje gång du ser honom nära ditt hem. Det är kanske ingen jättetung bevisning, men bättre än inget.
  • Anonym (P)
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-16 21:07:14 följande:
    Jag vet faktiskt inte vad som skulle hända om man säger ifrån, om det skulle bli värre eller bättre.
    Han är ofarlig gällande våld (han är rätt liten och var mesig på jobbet) han är mer creepy skulle jag beskriva han som bäst. 

Pratat med några i min omgivning om det och kom fram till som du skrev att hålla koll om man ser honom i området och hur ofta. Funderade på polisen efter jag såg han idag igen, kändes så obehagligt/olustigt, men har inget bevis/något att gå på 
    Det är inte säkert att det riktigt finns tillräckligt för att göra en polisanmälan, men man kan ändå ringa och prata med dem. 
Svar på tråden Stalker?!