Core skrev 2025-05-17 10:41:41 följande:
Jag fattar inte varför TS får så mycket skit. Hade jag varit i den åldern och sökt en livspartner, och en vuxen kvinna levt som en ungkarl hela vägen upp i 30-årsåldern hade jag nog också iallafall bollat frågan med mig själv. Hon säger inte att han blir avfärdad, hon har bara en fundering?
Det beror ju på hur man är som person, i den åldern har folk med ambitioner gjort rätt mycket med sitt liv i regel, och man måste väl få yttra frågan om den här är någonting långsiktigt att satsa på, fungerar det för mig? Annars riskerar man ju att stå där om fem år som alla jävla nötter här inne, med en parter man inte är kompatibel med, men låst sig med familj och annat.
Förmodligen finns även något i hans person som får TS att tveka, för hade hon varit över öronen förälskad och han kändes som the one, hade hon nog inte ens reflekterat över saker runt om. Nu gör hon det, varför skulle det vara något att skämmas över?
Jag känner mig fram lite, det är NÅGOT med honom som jag gillar, han är söt och vi har mycket gemensamt och kul. Vet inte riktigt vad jag känner än men vill se vart det kan leda. Men nej känner inte THE ONE på honom än, vet inte om sånt kan växa fram. Han verkar lite blyg och oerfaren, tolkade det först som svalt intresse men känns som att det lutar åt att han är oerfaren. Men man kan ju bli överraskad. Har inte varit fysiska än om man bortser från lätt beröring