• Anonym (Mara)

Min dejt är oerfaren? Enligt Google.

Hej!

Lite dum fråga men here goes. Jag är en 33-årig tjej som gått på en dejt med en 30-årig kille. Första gången jag träffar en yngre, mina ex brukade alltid vara minst 5 år äldre. Han är söt och vi hade personkemi och har nästa dejt inplanerad.

Nu till saken. Jag googlade fram honom och han har bott i en enrummare i 6 år, dvs sedan han var 24. Troligen har han då aldrig bott med någon tjej eller haft en längre relation. Vad tror ni? Jag vet inte varför men känns konstigt om han är så oerfaren då jag är van vid mer erfarna män.

Vill ju inte fråga rakt ut om hans bodycount men man undrar ju.

• Svar på tråden Min dejt är oerfaren? Enligt Google.
  • Anonym (Mara)
    Fjäril kär skrev 2025-05-16 20:47:36 följande:

Bilda dig en egen uppfattning och sluta googla...

Han kan ju ha haft längre relationer och mycket erfarenhet utan att ha bott med någon.. det kan du inte veta... Sen kan man ju bo ihop utan att nån ändrar adress eller för all del nån kan ju ha bott hos honom...

Min äldsta son hade ett långt förhållande utan att dom bodde ihop mer än tidvis nån vecka här och där , dom träffades som 15-åringar och höll ihop i 10 år..  utan att flytta ihop.. när det sen tog slut hittade han ny partner och dom gifte sig.. Nu som 30-åring.  Första tjejen han också bor med 

OJ, 10 år som särbo alltså? Det måste vara ovanligt. Spännande :)
  • Anonym (Mara)
    Anonym (-) skrev 2025-05-16 20:42:44 följande:

Vad exakt är det du undrar?

Folks tankar i allmänhet om detta
  • Anonym (Mara)
    Anonym (Men) skrev 2025-05-16 21:04:11 följande:

Så en man får inte satsa på annat i livet och skapa sig en relation senare. Då går man alltså fet bort?

Haha nej, absolut inte. Men OVAN situation för mig (jag vet inte, han kanske är jätteerfaren ;)
  • Anonym (Mara)
    Tecum skrev 2025-05-16 21:06:14 följande:

Vad är problemet, att han ev. är oerfaren sexuellt, eller oerfaren vid att bo ihop med någon? Han har ju haft ensamhushåll så den biten bör han klara även när han bor ihop med någon. Att han bott ensam betyder inte att han inte haft sex, han kan ju trivts  med singellivet eller inte hittat rätt.
    Så vad du nu undrar över, fråga honom istället för oss. Jag ser då inga varningsflaggor av det du skriver.

Du är 33,har haft ett antal partners men är ändå singel, så dina relationserfarenheter imponerar inte direkt...Flört

Alltså vet inte, både och? Haha. Känns så ovant bara. Men hoppas han haft sex innan, det borde han nog ha haft. Han är inte ful och verkar inte SÅ tafatt. Fråga vet jag inte, hur gör man det ens?

Jag är singel men har haft ett par längre relationer i alla fall :P Och har erfarenhet av samboskap
  • Anonym (Mara)
    Anonym (J) skrev 2025-05-16 21:20:51 följande:

Träffade en som var 12 år äldre än mig (han hade tre barn med två olika tjejer). Han skröt om antalet han hade varit med (50 st), vilket äcklar mig nu i efterhand.

Jag kan då inte påstå att han var den bästa jag varit med. Tvärtom. 

Antalet spelar ingen roll. 

Haha usch! Det är nog INTE att föredra.
  • Anonym (Mara)
    Anonym (J) skrev 2025-05-16 21:25:42 följande:
    Jag tycker det är lite taskigt att anta saker innan du ens börjat dejta ordentligt eller givit honom en chans.

Hade han vett detta hade han kanske inte ens velat dejta dig. Hade du velat att han tänkte så om dig? 
    Tänkte vad? Om att jag kanske var oerfaren? Det hade han fått göra, så kan jag motbevisa honom ;)
  • Anonym (Mara)
    Core skrev 2025-05-17 10:41:41 följande:
    Jag fattar inte varför TS får så mycket skit. Hade jag varit i den åldern och sökt en livspartner, och en vuxen kvinna levt som en ungkarl hela vägen upp i 30-årsåldern hade jag nog också iallafall bollat frågan med mig själv. Hon säger inte att han blir avfärdad, hon har bara en fundering?

Det beror ju på hur man är som person, i den åldern har folk med ambitioner gjort rätt mycket med sitt liv i regel, och man måste väl få yttra frågan om den här är någonting långsiktigt att satsa på, fungerar det för mig? Annars riskerar man ju att stå där om fem år som alla jävla nötter här inne, med en parter man inte är kompatibel med, men låst sig med familj och annat. 

Förmodligen finns även något i hans person som får TS att tveka, för hade hon varit över öronen förälskad och han kändes som the one, hade hon nog inte ens reflekterat över saker runt om. Nu gör hon det, varför skulle det vara något att skämmas över?
    Jag känner mig fram lite, det är NÅGOT med honom som jag gillar, han är söt och vi har mycket gemensamt och kul. Vet inte riktigt vad jag känner än men vill se vart det kan leda. Men nej känner inte THE ONE på honom än, vet inte om sånt kan växa fram. Han verkar lite blyg och oerfaren, tolkade det först som svalt intresse men känns som att det lutar åt att han är oerfaren. Men man kan ju bli överraskad. Har inte varit fysiska än om man bortser från lätt beröring
Svar på tråden Min dejt är oerfaren? Enligt Google.