• Anonym (J)

Behöver jag lämna?

Det där med att starta projekt som aldrig blir färdigs och slänga saker runt sig / vara slarvig är väl typiskt för ADHD. Nu gillar inte jag att leka hobbypsykolog men. Och det sägs ju att man kan ha drag utan att ha det. 

Han hade behövt struktur. En arbetsterapeut borde han gå till. de hjälper till med sånt. 

Men vill han inte så vill han ju inte. 

• Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-05-16 21:52:50 följande:

Anonym (.) skrev 2025-05-16 21:21:02 följande:

Hon har troligtvis adhd och är emotionellt omogen. Hon skulle behöva terapi och kanske medicin.

Emotionellt omogen, ja definitivt. Jag önskar att jag upptäckte det innan vi skaffade barn.
    Eller att jag varit mindre fast i drömmen om en lycklig familj. 

Jag har föreslagit terapi för såväl partnern som parterapi säkert 5-6 gånger, det blir dock en rejäl backfire med antingen skrik, eller vanligast dramatiska utspel "ja men varför är vi ihop då, varför skiljer du dig inte med mig om jag är så värdelös" etc.

Ja, jag skiljer mig inte av praktiska skäl för tillfället, halverad ekonomi och delad vårdnad verkar besvärligt.

Han känner sig alltså värdelös . Går i försvar direkt. 

Han måste ju gå och prata med någon men förmodligen känsligt om du säger det för då tror han väl åter igen att du är perfekt och letar fel hos honom.

• Anonym (J)
    Tecum skrev 2025-05-16 22:01:34 följande:

Låter som en helt vidrig person att leva tillsammans med. Har hon varit så hela tiden eller har det kommit successivt? Tyvärr låter det som att du har anpassat dig efter henne, vilket är förståeligt då man inte orkar hur mycket som helst. Men det verkar bli värre och värre när hon också skjuter er ekonomi i sank.

Du vill skriva av dig men vad hindrar dig att separera? Det är inte bra för barnen när föräldrar bråkar och inte har någon gemensam linje i uppfostran. Du måste tänka på din hälsa också, hon verkar inte vara frisk och hur går det om du också kraschar? 

Är det en hon? Vart står detta ? 
  • Anonym (J)

Lämna för barnens skull för ni har ju inte det bra. 

• Anonym (J)

Så du skiljer dig inte pga praktiska och ekonomiska skäl. Ligger ni med varann fortfarande? Hur kan du isåfall ha sex med henne om du inte vill vara med henne? Där är du ju riktigt taskig 

Svar på tråden Behöver jag lämna?