Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

    Vem har rätt?

    Beställde matpåsar med hemleverans. Däri låg en felaktig produkt, rätt märke men fel sort. Jag kontaktade dem och ville ha pengarna tillbaka, men de vägrar med orden "du har fått ett fullgott alternativ". Jag fick ju inte det jag beställde!? Att andra kanske inte tycker det är en stor grej att byta till annan sort (i det här fallet smak) betyder inte att det inte är så för min familj. Det vi fick kommer inte bli använt och kommer alltså ges bort eller slängas om ingen vill ha den. Butiken har inte alternativet att man kan välja om man godkänner att de byter ut produkter, men även de som haft det som jag köpt ifrån tidigare har inte haft några problem med att kompensera om jag varit missnöjd med bytet, alt tagit tillbaka produkten direkt vid leverans.

  • Svar på tråden Vem har rätt?
  • Anonym (P)
    Lynx123 skrev 2025-05-17 10:05:46 följande:

    Kan du inte.ens gå till butiken och lämna tillbaka produkten, menar de?


    Den är för långt ifrån, över en timme med flera byten enkel väg
  • Anonym (P)
    Anonym (M) skrev 2025-05-17 10:06:20 följande:

    Varför tar du en diskussion här? Du har fått svar från affären, det gäller. Ingen här kan hjälpa dig. Livet går inte under.


    Bryter de lagen kan jag såklart ta det vidare.
  • Anonym (P)
    Lynx123 skrev 2025-05-17 10:19:54 följande:
    Okej, då får du kanske visa beställningen och kvittot för butiken - alternativt lägga ner. Tänker att du ju ändå behållt produkten. Kanske finns det någon behövande som skulle bli glad för den.
    Jag har inte valt att behålla den dock, de erbjuder ju ingen returmöjlighet och det innebär ju en ökad kostnad för mig när jag nu behöver köpa något jag redan betalat för nån annanstans.
Svar på tråden Vem har rätt?