Inlägg från: Anonym (Freja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freja)

Vem har rätt?

Jag kan inte tänka mig annat än att du har rätt. Jag som är allergisk, och ofta måste välja bort de flesta smakalternativen, hade blivit måttligt nöjd om jag t.ex. fått något med jordgubbar eller äpple istället för hallon.

• Anonym (Freja)
    LisasVilja skrev 2025-05-17 10:50:04 följande:

Är helt säker på att du, genom att fullfölja köpet, godkänt deras villkor som säger att de får byta ut en vara mot en likvärdig ifall ursprungsvaran är slut. .

Du förutsätter att TS handlat från ICA? 

Jag kollade just igenom köpvillkoren för Coop, Mathem och ICA. De två förstnämnda stryker varan från ordern om den inte finns i lager och man inte specifikt godkänt att de får byta ut varor.

Nu vet jag inte om Coop har ändrat på hur det funkade när jag handlade där för ett par år sedan, men då kryssade man i en ruta vid varje specifik vara som man var okej med att de bytte ut.
  • Anonym (Freja)
    LisasVilja skrev 2025-05-17 11:37:52 följande:
    Jag förutsätter ingenting. Läsförståelseproblematiken här på forumet är verkligen skrämmande hög.
    Hmm... Verkar som att vi har tolkat den sista meningen I trådstarten olika.

Jag fattar det som att alternativet att godkänna ersättningsprodukter inte fanns alls. Alltså att man inte kunde göra det genom att godkänna köpvillkoren.

Men meningen är lång och trasslig så det är fullt möjligt att din tolkning är rätt och att det stod i köpvillkoren att man kan få annat levererat än exakt det som man har beställt. I så fall är det ju en diskussion om vad som är en likvärdig vara.
Svar på tråden Vem har rätt?