Inlägg från: Anonym (N) |Visa alla inlägg
  • Anonym (N)

    Vem har rätt?

    Jag skulle absolut klaga.
    Flera gånger.
    Acceptera inte TS att de skickar dig något du inte har köpt.

    Beror inte på summan utan att om ingen klagar trots att de är missnöjda är chansen mindre att de ändrar sina rutiner.

    Många företsg erbjuder möjligheten att välja om man vill ha ersättningsprodukt eller inte så det går att lösa.

  • Anonym (N)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-05-17 12:51:45 följande:

    Det som är relevant är vad som står i köpvillkoren. Vissa butiker byter ut mot liknande om det man beställt saknas. Om det är dealen du har gått med på så är det som det är. Om inte så bestrid fakturan skriftligt. 


    Om det står så i köpvillkoren är det fortfarande bra att klaga. 
    De flesta företag vill ha nöjda kunder.
    Jag har jobbat med kundtjänst några år , det är vanligt att man föredrar en nöjd kund än sura exkunder och dåliga recensioner över 1 vara...

    Vad kan varan kosta? 
    Några tior?

    Dåliga recensioner och att kunder pratar illa om företaget skapar större förluster.

    Den lustigaste kunden  jag kommer på är en som fick ersättning när hon klämde i sig i för små byxor som sprack.
    Hon skickade bild...
    Man kunde se att byxorna var för små. ;) 
    Men hon fick återbetalning... 
Svar på tråden Vem har rätt?