Inlägg från: Anonym (Förvånad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvånad)

Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.

Igår hade jag en konversation med några vänner, och jag blev helt chockad faktiskt. Jag nämnde att vårt sexliv är ganska sparsamt just nu för det är svårt att hitta bra tillfälle, då vi jobbar olika tider och då barnen ( mina 13 och 15) oftast är hemma. Då menade de att de alltid har sex med barnen hemma och tyckte inte alls det var konstigt att de hörde vad som pågick. Jag sa att det är nog det mest avtändande jag kan tänka mig att ha sex när mina barn sitter i rummet brevid och jag vet att de kommer höra. De kontrade med att det är normalt och att det är hälsosamt att barn får veta att föräldrarna har sex. ?!? Va?!? Mina barn är väldigt öppna och frågar och vi pratar om det mesta, och de ser väl att föräldrarna har det bra tillsammans utan att få lyssna på deras sex ?! Så min fråga har ni sex vetandes att era barn till 100% kommer höra er? Nu tänker jag mest barn som är lite äldre och tonåringar. Tycker ni det är naturligt? Jag kommer fortfarande ihåg från jag var tonåring och en enda gång råkade höra mina föräldrar och blev så ?äcklad?. 

• Svar på tråden Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Yenny) skrev 2025-05-17 09:52:41 följande:

Jag tycker att det är okej att ha sex när barnen är hemma, men självklart håller man i så fall nere ljunivån så att de slipper höra.

Så ni tycker det är ok att de eventuellt ser/hör, händer det så händer det liksom? Jag känner bara att det förstör Känslan helt att man kan bli påkommen av sina egna barn. 
  • Anonym (Förvånad)

Nja det låter ju ändå och det är väl mest tanken på att de sitter några meter bort med en vägg emellan. sen kan det ju bero på hur huset är upplagt och byggt. Vi har sovrum vid vardagsrummet och köket och toaletten, så det är oftast där våra befinner sig. Så det är 100% att de kommer förstå. För mig är bara tanken obehaglig och så avtändande. 

Lynx123 skrev 2025-05-17 10:04:16 följande:

Varför skulle de höra.något? Gnisslar sängen?

• Anonym (Förvånad)

nej men de ljud som uppstår är ganska uppenbar vad som sker? och bara att de fattar vad som pågår är ju tillräckligt för att bli motbjudande. Varför tycker man det är ok om ens barn ska höra? 

Anonym (ABC) skrev 2025-05-17 16:52:27 följande:
    Man har knappast sex helt öppet och kör värsta högljudda sexe
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (ABC) skrev 2025-05-17 17:23:43 följande:
    Man behöver inte vara högljudda, och vad tror du att skulle hända om de hörde nåt?
    De skulle inte uppskatta det i varjefall, så inget positivt alls med det. Men menar du att du tänder på att dina barn kan komma på dig med att ha sex? Tycker allt låter helt sjukt, att barn ska ens behöva ta del av sina föräldrars sexliv. 
  • Anonym (Förvånad)
    Tecum skrev 2025-05-17 17:05:52 följande:

Men varför måste de höra något? Tyst sex är en variant som är spännande i sig, klarar ni inte det? Vi har aldrig låtit hemmavarande barn hindra oss att ha sex. Men heller aldrig haft sex så de ska kunna höra. Att de kanske anar vad vi gör är en annan sak.

Det är just det som är det mest avtändande när någon säger att det är spännande att barnen kan höra? Det är ju bara så fel att man tycker det är tändande att barnen kanske hör? Fine om det var okända vuxna människor, men inte barn. Barn och sex hör liksom inte ihop. 
  • Anonym (Förvånad)

Sen vet jag inte hur er bostad är byggd? skulle vi ha sex i sängen när barnen tittar på tv, så sitter de ca 6 meter från oss med en någorlunda tunn vägg mellan. Så tyst man kan vara så hörs det ändå vad som pågår?Känns ju bara så fel. 

Tecum skrev 2025-05-17 17:05:52 följande:

Men varför måste de höra något? Tyst sex är en variant som är spännande i sig, klarar ni inte det? Vi har aldrig låtit hemmavarande barn hindra oss att ha sex. Men heller aldrig haft sex så de ska kunna höra. Att de kanske anar vad vi gör är en annan sak.

• Anonym (Förvånad)
    Anonym (ABC) skrev 2025-05-18 17:30:40 följande:
    Ja, sex är en del av relationen.
    Fast ska Barn verkligen ta en del av sina föräldrars sexliv? tycker inte barn och sex riktigt hör ihop. Det är ju inte stendött här heller, men jag har hellre ett mer sparsamt sexliv ( under en tid) än att mina barn ska må dåligt för att vi tvunget ska ha sex när de sitter jämte. För mig är mina barns mående viktigare än sexbehov. 
  • Anonym (Förvånad)

Jo det är precis det han gör, mår dåligt . Tror inget barn faktiskt tycker det är trevligt eller mysigt, mest obehagligt. Tycker det är skrämmande hur vuxna tycker barn ska ta del av sina föräldrars sexliv och bara vara ok med det. Egoistiskt tycker jag att välja sina egna behov före barnens. 

EpicF skrev 2025-05-20 01:28:28 följande:
    Det är väl ingen som sagt att ni ska ha det när de sitter jämte? 

Ha det i sängen med dörren stängd (låst) och var så tystna ni kan. 

En 13 och en 15 åring vet att vuxna ha sex och har vett att varken kommentera det eller störa. De mår inte dålig av att de råkar höra vuxna ha sex. 13 åringen tycker säkert det är pinsamt, men de mår inte dårligt av det. 
  • Anonym (Förvånad)

Det spelar ingen roll om sängen gnisslar, ja det hörs väldigt tydligt genom väggen vad som pågår. Vad är det för konstigt sex folk har om man inte får röra sig för man ska vara helt knäpptyst? Tycker det hör till rent hyfs att inte utsätta sina barn för det, inget det behöver eller kommer må bättre av, totalt tvärt om. 

Och det andra du tar upp behöver ju inte betyda att man har ett kärlekslöst förhållande för att man inte delar med sig av sitt sexliv till sina barn. Vi har kul ihop, håller hand ute, pussar, kramar myser i soffan och ger varandra komplimanger inför barnen. Men att det skulle vara naturligt och fint för barn att ta del av sina föräldrars sexliv tycker jag bara är osmakligt och lite skrämmande faktiskt. 

Anonym (Hörs det verkligen?) skrev 2025-05-20 08:17:33 följande:

Två tankar, som redan lyfts av flera:

1. Hörs det verkligen så mycket? Det beror förstås på vad man har för säng och exakt vad man gör och så, men... När man ligger i ett knäpptyst sovrum så låter varenda prassel i lakanet högt. Men hör du lakanen prassla från sovrummet intill? Hör du andetagen? Vaknar du varenda gång tonåringen på andra sidan väggen vänder sig i sängen? Min känsla är att du är onödigt skraj för hur mycket det ska höras. 

2. Vad vill du signalera till barnen? Min fru är uppvuxen med föräldrar som aldrig pussades eller höll hand offentligt. Hon har många syskon så uppenbarligen hade de ett samliv, men de ansåg att de inte borde visa det för barnen. Följden blev att barnen var oroliga för om föräldrarna verkligen tyckte om varandra och gav dem bilden av att det är något smutsigt och pinsamt med intimitet. Många tonåringar har svårt att tänka sig att medelålders människor har sex. Jag minns att jag själv kunde bli lite äcklad av tanken på "gamla" människors intimitet, men samtidigt gav det mig hopp och tålamod. Sex är inget man måste skynda sig att ha så mycket som möjligt innan man fyllt 30, utan en konst man blir bättre och bättre på att bemästra långt in i livet. Så kanske är det inte så farligt om dina tonårsbarn misstänker/förstår att du och din partner tycker om varandra och fortfarande inte kan hålla er ifrån varandra? 

• Anonym (Förvånad)
    Tecum skrev 2025-05-21 19:11:22 följande:
    Jag får samma intryck, TS letar efter en förevändning att inte ha sex. Förr var folk mer trångbodda men hade sex och fick många barn. Har aldrig hört någon som beklagat sig eller tagit skada, så antagligen var föräldrarna väldigt diskreta.

Nog är det värre för barnen om relationen havererar på grund av sexbrist!

Ett sätt att dämpa ev ljud är att ha lite musik på som störningskuliss.
    Absolut inte, har inte sagt att vi inte har sex eller är intima. För det är vi, men väljer att inte inkludera våra barn i det. Tycker mer det är osmakligt och lite vulgärt att tycka det är ok och upphetsande att veta om att barnen hör. jag tycker ordet sex och barn inte hör ihop. Därför tycker jag det är konstigt att folk säger att det är hälsosamt för barn att höra att sina föräldrar har sex. 
  • Anonym (Förvånad)

Det är inte sluta leva jag menar.., för det har vi inte gjort. Men att vara helt medveten om att barnen hör när föräldrarna har sex och sen säga de hör garanterat att vi har sex och att det är hälsosamt att barnen vet att man har sex, vad gör väl det typ.  Det är för mig ganska stört tänkande, att de totalt skiter i om de hör eller inte. Jag tycker verkligen inte att barn och föräldrars Sexliv hör ihop, och att det är en skyldighet att som förälder vara respektfull och inte medvetet utsätta sina barn för det. Hur kan man ens ha bra sex och njuta av det när man är medveten om att man har sina barn som åskådare, lite perverst om man inte tycker det är avtändande. 

Anonym (sköldmö) skrev 2025-06-06 10:16:45 följande:
    Jag tycker att TS överreagerar, men självklart vill man inte att barnen ska höra. Men skulle de råka höra något, är det inte hela världen. Bara man är så tyst och diskret som möjligt, om barnen är hemma och vakna.

Man tänker sällan på den omvända situationen, inte förrän (om) man faktiskt hamnar där. Våra barn är nätt och jämt tonåringar ännu, men skulle de börja dra hem övernattande partners om några år, kommer eventuella nattliga aktiviteter åtminstone inte höras till vårt sovrum, eller till den delen av huset. Större risk att vi störs om de hänger med kompisar i vardagsrummet, då detta ligger mellan sovrummen. Men där kommer vi att begränsa hur ofta det får ske, hur sent det får ske samt hur högljudda de får vara.

Större risk att barnen stör varandra i så fall, då de har relativt små sovrum som ligger vägg i vägg. Men så är det att ha syskon. Vi har inte möjlighet att fixa avskilt tonårsrum i en annan del av huset eller på en annan våning. En del bor ju stort och kan göra det, men de flesta familjer får helt enkelt leva med att man ibland kan råka höra sådant man inte vill höra. Man kan inte sluta leva.
  • Anonym (Förvånad)

Det är inte sluta leva jag menar.., för det har vi inte gjort. Men att vara helt medveten om att barnen hör när föräldrarna har sex och sen säga de hör garanterat att vi har sex och att det är hälsosamt att barnen vet att man har sex, vad gör väl det typ.  Det är för mig ganska stört tänkande, att de totalt skiter i om de hör eller inte. Jag tycker verkligen inte att barn och föräldrars Sexliv hör ihop, och att det är en skyldighet att som förälder vara respektfull och inte medvetet utsätta sina barn för det. Hur kan man ens ha bra sex och njuta av det när man är medveten om att man har sina barn som åskådare, lite perverst om man inte tycker det är avtändande. 

Anonym (sköldmö) skrev 2025-06-06 10:16:45 följande:
    Jag tycker att TS överreagerar, men självklart vill man inte att barnen ska höra. Men skulle de råka höra något, är det inte hela världen. Bara man är så tyst och diskret som möjligt, om barnen är hemma och vakna.

Man tänker sällan på den omvända situationen, inte förrän (om) man faktiskt hamnar där. Våra barn är nätt och jämt tonåringar ännu, men skulle de börja dra hem övernattande partners om några år, kommer eventuella nattliga aktiviteter åtminstone inte höras till vårt sovrum, eller till den delen av huset. Större risk att vi störs om de hänger med kompisar i vardagsrummet, då detta ligger mellan sovrummen. Men där kommer vi att begränsa hur ofta det får ske, hur sent det får ske samt hur högljudda de får vara.

Större risk att barnen stör varandra i så fall, då de har relativt små sovrum som ligger vägg i vägg. Men så är det att ha syskon. Vi har inte möjlighet att fixa avskilt tonårsrum i en annan del av huset eller på en annan våning. En del bor ju stort och kan göra det, men de flesta familjer får helt enkelt leva med att man ibland kan råka höra sådant man inte vill höra. Man kan inte sluta leva.
Svar på tråden Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.