Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.
Två tankar, som redan lyfts av flera:
1. Hörs det verkligen så mycket? Det beror förstås på vad man har för säng och exakt vad man gör och så, men... När man ligger i ett knäpptyst sovrum så låter varenda prassel i lakanet högt. Men hör du lakanen prassla från sovrummet intill? Hör du andetagen? Vaknar du varenda gång tonåringen på andra sidan väggen vänder sig i sängen? Min känsla är att du är onödigt skraj för hur mycket det ska höras.
2. Vad vill du signalera till barnen? Min fru är uppvuxen med föräldrar som aldrig pussades eller höll hand offentligt. Hon har många syskon så uppenbarligen hade de ett samliv, men de ansåg att de inte borde visa det för barnen. Följden blev att barnen var oroliga för om föräldrarna verkligen tyckte om varandra och gav dem bilden av att det är något smutsigt och pinsamt med intimitet. Många tonåringar har svårt att tänka sig att medelålders människor har sex. Jag minns att jag själv kunde bli lite äcklad av tanken på "gamla" människors intimitet, men samtidigt gav det mig hopp och tålamod. Sex är inget man måste skynda sig att ha så mycket som möjligt innan man fyllt 30, utan en konst man blir bättre och bättre på att bemästra långt in i livet. Så kanske är det inte så farligt om dina tonårsbarn misstänker/förstår att du och din partner tycker om varandra och fortfarande inte kan hålla er ifrån varandra?