• Tecum

Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.

Men varför måste de höra något? Tyst sex är en variant som är spännande i sig, klarar ni inte det? Vi har aldrig låtit hemmavarande barn hindra oss att ha sex. Men heller aldrig haft sex så de ska kunna höra. Att de kanske anar vad vi gör är en annan sak.

• Tecum
    Anonym (Förvånad) skrev 2025-05-17 18:35:48 följande:

Sen vet jag inte hur er bostad är byggd? skulle vi ha sex i sängen när barnen tittar på tv, så sitter de ca 6 meter från oss med en någorlunda tunn vägg mellan. Så tyst man kan vara så hörs det ändå vad som pågår?Känns ju bara så fel. 

Men då är ni ju inte tysta eller så har ni en gnisslande säng! Är man tyst så är man tyst och har de "störningsljud" är det än mindre risk att de hör. Jag tror du överskattar deras förmåga att höra er.
  • Tecum
    Anonym (Hörs det verkligen?) skrev 2025-05-20 23:45:09 följande:
    Det känns nästan som att du letar efter en förevändning att slippa ha sex, eller att du känner dig så rädd för att barnen ska märka något att du fastnat helt i resonemanget. Varje relation är unik, men ofta är sex en viktig del. Jag skulle sträcka mig till att säga att man har ett ansvar som förälder att se till att man ger sig själv chansen att ligga med sin partner. Barnen gör det svårare att få tillfälle på så många sätt redan, men att låta dem bli en ursäkt till att göra sex helt omöjligt känns farligt. Är det verkligen själviskt att vårda sin relation genom lite intimitet? Är det mindre själviskt att låta relationen rinna ut i sanden för att man känner sig nervös för att tonåringar ska fatta att vuxna har sex? 

Jag vet, jag ställer anonyma tuffa frågor till en främling på internet, men du bad om folks åsikt. Och min åsikt är att det känns som att du överdriver vilket trauma det skulle vara om dina tonårsbarn inser att du och din partner har en intim relation.
    Jag får samma intryck, TS letar efter en förevändning att inte ha sex. Förr var folk mer trångbodda men hade sex och fick många barn. Har aldrig hört någon som beklagat sig eller tagit skada, så antagligen var föräldrarna väldigt diskreta.

Nog är det värre för barnen om relationen havererar på grund av sexbrist!

Ett sätt att dämpa ev ljud är att ha lite musik på som störningskuliss.
  • Tecum
    Anonym (K) skrev 2025-08-02 00:43:04 följande:

Låter mer som att erat sexliv är helt dött och du försöker ursäkta det så gott det går. Jag och sambo har då inga problem med att sex så att ingen hör något.

Detta! Det var min första tanke.
    Vill bägge ha sex i en relation ser man till att ordna det.
Svar på tråden Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.