• Anonym (L)

Vad gör han ?

Min kille sade att jag e smutsig. Jag frågade varför han säger så och han svarade att han skojar. Förklarade att det var fult sagt och ville ha förklaring varför han skojar på sånt sätt. Han vägrade svara och bad mig hålla tyst, han ville inte alls lösa det utan hans lösning är att jag ska hålla tyst när han ber mig om det. Jag är sån som vill lösa grejer och inte sopa under mattan. Och han säger att jag vill skapa bråk fast jag bara vill lösa.
    Vad håller han på med?

• Svar på tråden Vad gör han ?
  • burleskburkläsk
    Anonym (L) skrev 2025-05-18 05:35:26 följande:
    Vad gör han ?

Min kille sade att jag e smutsig. Jag frågade varför han säger så och han svarade att han skojar. Förklarade att det var fult sagt och ville ha förklaring varför han skojar på sånt sätt. Han vägrade svara och bad mig hålla tyst, han ville inte alls lösa det utan hans lösning är att jag ska hålla tyst när han ber mig om det. Jag är sån som vill lösa grejer och inte sopa under mattan. Och han säger att jag vill skapa bråk fast jag bara vill lösa.
    Vad håller han på med?

Har han någon NPF-diagnos?
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (X)
    Vad gör han ?

Vad håller han på med?

Ojdå, akta dig...

Jag var med om samma sak en gång med en kvinna.. 

I mitt tycke hade vi en av våra bästa dagar tillsammans någonsin. Och sen fick jag en sån där kommentar ifrån ingenstans, och jag bara "jaha, och vem frågade?". 
    Då hade det självklart bara sagts för lite skoj.. Kort och gott, i slutet var hon ett psykfall. 
  • Anonym (X)
    Vad gör han ?
    Så vad gör han?

Fråga fundering. Var du lycklig? Mådde du bra? Var du kanske lite för glad? 

Då behövde han väl ta ner dig under jorden eller något. Han tycker kanske inte du är värd honom... 

En narcissist har en tendens att se andra som mindre viktiga eller underlägsna. Det är ett sätt för dom att känna sig starkare och mer betydelsefulla. Men handlar egentligen om deras osäkerhet och bekräftelsebehov..

Jag tror du visade att du var lite bättre där än honom eller något. (så han uppfattar din genuina lycka och identitet för det är nått han inte har på egen hand.)
  • burleskburkläsk

Jag tror han vill visa "bara så att du vet så kan jag när jag vill fixa nån bättre och snyggare än dig"

• Anonym (X)

Dessutom är det en form av gaslighting. 

Först säga något dumt, sedan säger att han bara skojar, men vägrar prata om det och istället ber dig hålla tyst. Att dessutom säga att du "vill skapa bråk" när du vill prata om det är också ett klassiskt sätt att få dig att tvivla på dina egna känslor och behov. 

Kort sagt: Han försöker tysta dig, förminska dina känslor och ta ansvar för hur han behandlar dig. Det är inte okej och är inte någon hälsosam relation. 

• Anonym (X)

Och ifall att det inte är uppenbart redan hur du ska lösa situationen.. Så är alltså tipset spring... Du har det bättre/mår bättre utav att slippa muppen..

• Anonym (Kim)

Spring åt andra hållet. Rannsaka förhållandet så hittar du sker fler knäppheter han håller på med. Det var inte förrän nu du upptäckte det. Det där lät inte alls bra. Faktiskt lite klassiskt med jag bara skojade och du vill starta bråk och tysta dig. Gå. Bara gå därifrån. Han kommer att mosa dig som människa. 

• Anonym (L)

Ny dag, han pratar inget om det som varit.

• Anonym (V)
    Anonym (L) skrev 2025-05-18 14:14:44 följande:

Det är irrelevant. Han ska inte ens ha chansen att prata med dig mer. Du ska göra slut, blocka honom överallt och aldrig prata med honom igen.
  • Anonym (X)
    Anonym (L) skrev 2025-05-18 14:14:44 följande:

Det är rätt så klassisgt. Det är ett sätt att underminera dina känslor och kontrollera berättelsen. Pröva att dra upp det igen, han kan då börja anklaga dig för att "dra upp gamla händelser" eller att "vilja förstöra stämningen". 

När någon gör dig illa och sedan vägrar prata om det visar att de inte har empati eller ansvarskänsla. Det är en röd flagg i stora bokstäver. 
  • Anonym (L)

Ny dag, ny scen. Han påpekade att jag är sur dessa dagar, jag svarade att jag inte är det och ville ha en förklaring. Han vägrade ge och jag försökte prata men det eskalerade från hans sida och han började säga fula saker till mig. Jag sade till honom att han säger saker som inte stämmer (de fula sakerna) och det blir värre och han säger att jag ljuger osv osv. Hur jag än gör, är det fel och i hans värld har jag gjort fel. Allt är mitt fel fast jag bara försökte få svar på det han påpekade. 
    Blir otroligt ledsen och sårad...

• burleskburkläsk
    Anonym (L) skrev 2025-05-20 00:57:50 följande:

Ny dag, ny scen. Han påpekade att jag är sur dessa dagar, jag svarade att jag inte är det och ville ha en förklaring. Han vägrade ge och jag försökte prata men det eskalerade från hans sida och han började säga fula saker till mig. Jag sade till honom att han säger saker som inte stämmer (de fula sakerna) och det blir värre och han säger att jag ljuger osv osv. Hur jag än gör, är det fel och i hans värld har jag gjort fel. Allt är mitt fel fast jag bara försökte få svar på det han påpekade. 
    Blir otroligt ledsen och sårad...

Lämna svinet, det kommer alltid att vara så här eller värre...
Svar på tråden Vad gör han ?