• Anonym (Arg)

De håller cykeln gisslan

Hyresvärden skulle rensa förrådet på alla omärkta cyklar (man fick en grej att hänga på sin). Nu har jag märkt att de tog min ändå och kräver pengar för att ge tillbaka den. Någon tog säkert bort märkningen eller nåt, men de kräver alltså att jag ska betala nästan samma summa som jag köpte den för!?

• Svar på tråden De håller cykeln gisslan
  • Anonym (X)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-18 18:32:41 följande:
    De håller cykeln gisslan

Hyresvärden skulle rensa förrådet på alla omärkta cyklar (man fick en grej att hänga på sin). Nu har jag märkt att de tog min ändå och kräver pengar för att ge tillbaka den. Någon tog säkert bort märkningen eller nåt, men de kräver alltså att jag ska betala nästan samma summa som jag köpte den för!?

Säg det, att nån måste tagit bort märkningen och att du får vända dig till polisen om du. inte får tillbak cykeln. (Du har väl nyckel så kan bevisa att den är din?)
  • Anonym (?)

Och på vilket sätt kan du bevisa att du märkt din cykel?
    Var den omärkt så är det självklart att den "försvann".
    Återigen - upp till dig att bevisa.

• Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2025-05-18 18:59:35 följande:

Och på vilket sätt kan du bevisa att du märkt din cykel?
    Var den omärkt så är det självklart att den "försvann".
    Återigen - upp till dig att bevisa.

Hur kan någon hålla din cykel som "gisslan"
    Har du fått veta vad det skulle kosta att lösa ut den?
    Längtar den efter dig?
  • Anonym (Anna)

Dom har ju typ snott din cykel... 
    Prata med dom. Om du ska köpa tillbaka cykeln så vart går pengarna? Du borde kunna anmäla din cykel som stulen...

• Anonym (?)
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-18 22:09:05 följande:

Dom har ju typ snott din cykel... 
    Prata med dom. Om du ska köpa tillbaka cykeln så vart går pengarna? Du borde kunna anmäla din cykel som stulen...

Ingen har "snott" cykeln. Vederbörande har haft tid på sig att märka upp den enligt vad som anvisats.
    Att underlåta sig detta resulterar i att cykeln är borta, Klart och enkelt!
    Borde vara glasklart för alla läskunniga.

Varför ska man alltid skylla på någon annan?
  • Anonym (hahahaha)
    Anonym (?) skrev 2025-05-18 22:18:00 följande:
    Läskunnig som du är? Som missar att TS faktiskt märkt cykeln enligt anvisning? Som fortsätter sina påhopp i inlägg efter inlägg?
  • Anonym (H)

Har du pratat med värden?

• Anonym (?)
    Anonym (hahahaha) skrev 2025-05-18 22:20:54 följande:
    Läskunnig som du är? Som missar att TS faktiskt märkt cykeln enligt anvisning? Som fortsätter sina påhopp i inlägg efter inlägg?
    Om den nu vore uppmärkt enligt anvisning - varför är den då borta???
    Och hur kan den hållas som "gisslan"?
    T.o:m min 85 åriga morsa lyckades behålla sin cykel med en lapp på pakethållaren.
    Hennes cykel blev inte tagen som gisslan .. vare sig av Putin eller "staten" eller ens Trump.
    Hur svårt kan det va????
  • Anonym (hahahaha)
    Anonym (?) skrev 2025-05-18 22:30:49 följande:
    Om den nu vore uppmärkt enligt anvisning - varför är den då borta???
    Och hur kan den hållas som "gisslan"?
    T.o:m min 85 åriga morsa lyckades behålla sin cykel med en lapp på pakethållaren.
    Hennes cykel blev inte tagen som gisslan .. vare sig av Putin eller "staten" eller ens Trump.
    Hur svårt kan det va????

Du är helt rabiat...

Det är lika lätt att märka sin cykel som för någon annan illvillig och aggressiv person att ta bort märkningen, du kanske känner någon som inte kan hålla sig lugn? Kyss

• Anonym (Anna)
    Anonym (?) skrev 2025-05-18 22:18:00 följande:
    Ingen har "snott" cykeln. Vederbörande har haft tid på sig att märka upp den enligt vad som anvisats.
    Att underlåta sig detta resulterar i att cykeln är borta, Klart och enkelt!

Varför ska man alltid skylla på någon annan?
    Man kan inte beslagta en cykel hur som helst. Kvittar om det krävs lappuppsättning. Cykeln är ts enskilda egendom och man kan inte ta den för att hen missat eller en lapp åkt av den. Det är stöld. En hyresvärd kan inte hitta på egna lagar och ta en cykel. Är trams. 
Svar på tråden De håller cykeln gisslan