Inlägg från: Anonym (försök igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (försök igen)

Varför ska såna som jag finnas?

Som jag skrivit i dina andra trådar tycker jag att du ska försöka gå till psykolog/terapeut igen, för du behöver verkligen hjälp med att komma ur ditt negativa tänkande.

• Anonym (försök igen)
    Anonym (Syster) skrev 2025-05-23 03:16:44 följande:

Såg att du inte tyckte att apparna funkade. Skit i dom då! Då ska du ta dig ut och som jag skrev tidigare hitta ett sammanhang. Lär man känna människor genom en hobby en annan typ av verksamhet så kommer man nära folk. Det ena kan leda till det andra! 

Ett tips är också att vistas ute på lite krogar. Hitta något avslappnat ställe, sitt i baren, ta något att dricka, snacka lite med bartendern. Blir man återkommande så börjar folk känna igen en och helt plötsligt börjar man prata. 

Jobbar själv inom restaurang och vet otroligt många människor som lär känna nytt folk just på det viset. 
    Ut i vimlet! Man behöver inte dricka alkohol om man inte vill det. Men blir man återkommande på något ställe så leder det till samtal. 

Jag tror bara att det fungerar att lära känna människor genom att prata med främlingar på krogen om man är en sån som är väldigt utåtriktad och har lätt att få kontakt med folk. Om man inte är sån är det nog bättre att ha ett intresse där man regelbundet träffar människor med samma intresse, eftersom det där finns gemensamma beröringspunkter som man kan prata om med personer som man träffar vid återkommande tillfällen.
Svar på tråden Varför ska såna som jag finnas?