Inlägg från: Anonym (Syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syster)

Varför ska såna som jag finnas?

Även om du är en udda fågel kan man hitta sitt sammanhang. Men man måste våga ut! 
    Skaffa tänder, gå på massa olika dejter! Inte för att hitta någon utan för att bara ha kul! 
    Skaffa en hobby som gör att du träffar andra, om det nu är någon träningsform, gå en kurs eller börja i en bok cirkel. Finns massor med sammanhang där ute, men man måste söka sig till dom! 
    Hittar man in så lär man känna människor! 

Men allt detta kan betyda att du måste lämna din trygga vrå och utmana dig själv. 
    Det kanske inte är lätt i början, men med tiden kommer saker börja att kännas naturligt! 

Lycka till och ge dig ut! 

• Anonym (Syster)

Såg att du inte tyckte att apparna funkade. Skit i dom då! Då ska du ta dig ut och som jag skrev tidigare hitta ett sammanhang. Lär man känna människor genom en hobby en annan typ av verksamhet så kommer man nära folk. Det ena kan leda till det andra! 

Ett tips är också att vistas ute på lite krogar. Hitta något avslappnat ställe, sitt i baren, ta något att dricka, snacka lite med bartendern. Blir man återkommande så börjar folk känna igen en och helt plötsligt börjar man prata. 

Jobbar själv inom restaurang och vet otroligt många människor som lär känna nytt folk just på det viset. 
    Ut i vimlet! Man behöver inte dricka alkohol om man inte vill det. Men blir man återkommande på något ställe så leder det till samtal. 

• Anonym (Syster)
    Anonym (ConRom) skrev 2025-05-23 11:37:56 följande:
    Det är ett jättefint svar, men jag tror att folk som är "lite speciella" som TS själv skriver, har väldigt svårt för att "prata lite med bartendern".
    Absolut! 

Men samtidigt är man inte nöjd med sin tillvaro och känner att man verkligen behöver en förändring så måste man utmana sig själv för att uppnå en förändring. 

Första gången kanske man inte gör det, men om man blir bekväm med stället så vågar man nog till slut. 
Svar på tråden Varför ska såna som jag finnas?