Om ni var miljardärer, vad skulle ni spendera pengarna på?
Jag skulle köpt en lägenhet.
Donera pengar till kvinnojour
Resa
Ni?
Jag skulle köpt en lägenhet.
Donera pengar till kvinnojour
Resa
Ni?
En lägenhet, ny garderob, sparande, sparande framtida barn, och resten till nära kära samt charity
Året runt boende i Thailand. För 100-delen av den summan skulle man kunna skapa sig ett riktigt lyxigt boende där. Sen är det bara att njuta.
Blev jag miljardär skulle jag skänka bort det mesta omgående.
Vem behöver en miljard? Eller ens i närheten?
Det är inte bra att ha så mycket pengar om fel personer får reda på det. Man kan bli måltavla för kriminella.
Så jag skulle skänka bort större delen till bättre behövande, men behålla kanske 100 miljoner och leva gott på resten av livet, samt skänka till nära och kära, inklusive barnen. Vi har redan hus utan lån, men jag skulle kanske sluta jobba eller jobba mindre, samt resa för pengarna.
ha ett dagligen varierat aktivt liv med kvinnan min i fokus... att vi kommer ut och hittar på de saker vi vill även lite mer kostsamma, väl ute äta gott.
att förändra och bygga nya psykakuter.
Köpt en fet lägenhet i centrala Göteborg och en villa nära havet i södra Spanien.
resor.
köpr det vi vill ha...utan hinder.
sparat mängder.
---
Nyvaken-svar...ta det för vad det är.
Köpa BioWare....
Köpa ett hus. Om möjligt, köpa upp stora delar mark och upprätta en fristad för hotade ekosystem. Pengar är makt, så jag skulle nog också använda dem för att försöka påverka politiken mot en mer klimat- och miljövänlig riktning.
Jag skulle fixa mysigt hus vid en sjö till mig själv och min familj. Sen skulle jag öppna en no kill pet rescue shelter där jag tog hand om husdjur som ingen vill ha. De skulle få leva ett bekvämt liv i lyx med allt de någonsin skulle behöva. Inte sitta i burar. Det skulle vara öppet för adoption till rätt matte/husse, skulle förmodligen öppna upp ett fik i lokalerna också så folk kan träffa och se djuren, få kela och leka med dom.
Min dotter skulle få bli manager över stället, och jag skulle ha anställda som sköter om djuren och lokalerna och de skulle få en schysst lön. Stället skulle vara stort nog för en pool där hundar kunde få leka och bada.
Skulle även köpa hus i Sverige där jag skulle spendera somrarna.
Vidare skulle jag donera rätt mycket pengar till en pålitlig organisation som hjälper utsatta amerikanska barn. Barn som växer upp i fattigdom osv. Som ger ut scholarships. Jag skulle dock kräva direkt insikt i hur pengarna spenderas.
En sista grej är att jag aldrig mer skulle flyga coach, det blir first class från och med då.
Ärligt talat så skulle jag inte vilja ha så mycket pengar, skull skänka bort pengar.
Ärligt talat så skulle jag inte vilja ha så mycket pengar, skull skänka bort pengar.
Sponsra projekt som stöttar fattiga och utsatta flickor/kvinnor att få utbildning samt möjlighet att starta små hållbara företag.
Sen skulle jag ju även köpa ett underbart hus, sluta jobba, bjuda familj och vänner på underbara hållbara upplevelser (typ svenska fjällen).
Köpa närproducerat, ekologiskt när det gäller mat, kläder mm.