Hon berättar allt för sin väninna
Generellt sett pratar jag inte med mina vänner om vårt sexliv eller pratar om min sambo på ett negativt sätt. Däremot kan vi tillsammans berätta för vänner om konflikter vi haft (alltså skämta/raljera om det), eller dråpliga situationer vi hamnat i.
Men när det gäller min bästa väninna så har jag full fribiljett av min sambo att prata om exakt vad jag vill. Så vi kan diskutera sexliv, djupa funderingar, tvivel i livets val osv med varandra.
Min partner vet det, har sedan alla år godkänt det. Skälet är följande; man måste ha någon man kan ventilera problem med, även gällande sin relation. Jag utlämnar eller raljerar aldrig över min sambo bakom ryggen på sambon. Min sambo säger att det är väldigt bra att veta att om.jag skulle få problem i relationen så har jag någon att bollplanka mot. Om jag säger något om relationen så berättar jag det för min sambo. Jag brukar också fråga min sambo om jag får diskutera a, b eller c med min bästa vän.
Detsamma gäller givetvis åt andra hållet!
Men jag tycker inte att man per definition hela tiden skall outa allt, och definitivt inte till flera människor.
Och man skall inte utlämna privata saker om sin partner, om det inte är helt nödvändigt