Inlägg från: Anonym (vill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vill)

Han förstår inte varför jag är ledsen..

Anonym (Fjantig?) skrev 2025-05-19 15:53:20 följande:
    Han förstår inte varför jag är ledsen..

Vi planerar inte att få barn, jag vet inte vad jag skulle göra om jag blev gravid. Igår fick jag reda på att det inte är mensen som bara var sen utan jag har fått ett missfall.

Jag har gråtit till och från hela dagen idag och jag vet inte riktigt varför. Min kille tröstade mig i början, sen gjorde han andra saker emellan. Jag gick undan eftersom barnen snart kommer från skolan och vill inte att de ser mig ledsen. Min kille kommer in till mig och säger att han inte fattar varför jag gråter. Det var inget som var planerat och nu slipper jag ju ta ett beslut om abort.

Ja, jag sa just de orden imorse. Men det är just sättet han sa det på och hans uttryck, att det ser ut som att jag bara fjantar mig. 😔

Du skriver ju att du själv inte riktigt förstår varför du är så ledsen. Men ändå blir du upprörd över att han inte förstår det?

Visst, han uttryckte det kanske klumpigt, men i sak har han ju rätt. Ingen av er ville att det skulle vara en graviditet, och nu var det inte det heller. Nu slipper du ta ett svårt beslut som du kanske inte var beredd att ta.
  • Anonym (vill)
    Anonym (Fjantig?) skrev 2025-05-20 15:06:12 följande:
    Jag skyller inte mina känslor på någon annan. Det kändes bara som att det jag kände, och känner är fel. Vilket det ju inte är.
    Men får inte din man också känna det han känner? Att det var skönt att slippa ta ett jobbigt beslut om abort/behålla. Att han inte förstår varför du är ledsen? Måste han känna som du känner för att det ska gillas för dig? Känner din man på fel sätt enligt dig?
  • Anonym (vill)
    Anonym (Lingonben) skrev 2025-05-21 07:48:45 följande:
    Man får klart känna som man känner men friska människor säger inte till en partner som gråter att den är fjantig.

Då är man nämligen bara elak och har kanske empatibrist- verkligen en röd flagga.
    Och det har han ju inte sagt heller. Han har sagt att han inte fattar varför hon gråter och att det ju är skönt att nu slippa ta ett jobbigt beslut om abort. Hennes tolkning av det han sagt är att han tycker att hon är fjantig. Men det har han inte uttryckt, utan det hände i hennes eget huvud. 

Min kille kommer in till mig och säger att han inte fattar varför jag gråter. Det var inget som var planerat och nu slipper jag ju ta ett beslut om abort.

Ja, jag sa just de orden imorse. Men det är just sättet han sa det på och hans uttryck, att det ser ut som att jag bara fjantar mig. 😔
Svar på tråden Han förstår inte varför jag är ledsen..