• elektramarku4

👶 Hjälp oss med vår studie – Vad tycker du om en smart blöja?

Hej alla föräldrar!
    Vi genomför en akademisk undersökning om en ny typ av smart blöja ? en återanvändbar blöja som kan skicka uppdateringar till mobilen om barnets tillstånd (kiss, bajs eller torrt) samt mäta puls och kroppstemperatur.
    Vi vore väldigt tacksamma om du vill ta några minuter och svara på vår enkla enkät. Dina svar är helt anonyma och används bara i forskningssyfte.

Länk till enkäten: 
    docs.google.com/forms/d/1QsgCwtfpykeYwAuCeCkDjQaxGymeY5XGHsRf36ODY-c/edit

Tusen tack för din hjälp! 💙

• Svar på tråden 👶 Hjälp oss med vår studie – Vad tycker du om en smart blöja?
  • Anonym (?)
    elektramarku4 skrev 2025-05-19 17:25:09 följande:
    👶 Hjälp oss med vår studie ? Vad tycker du om en smart blöja?

Hej alla föräldrar!
    Vi genomför en akademisk undersökning om en ny typ av smart blöja ? en återanvändbar blöja som kan skicka uppdateringar till mobilen om barnets tillstånd (kiss, bajs eller torrt) samt mäta puls och kroppstemperatur.
    Vi vore väldigt tacksamma om du vill ta några minuter och svara på vår enkla enkät. Dina svar är helt anonyma och används bara i forskningssyfte.

Länk till enkäten: 
    docs.google.com/forms/d/1QsgCwtfpykeYwAuCeCkDjQaxGymeY5XGHsRf36ODY-c/edit

Tusen tack för din hjälp! 💙

Svarsfrekvensnen blir ofta bättre om ni anger kurs, högskola, era namn och kontaktuppfiter till högskolan.

Sen, har er handledare godkänt att ni frågar om religion och hur ser ni på det och GDPR? Speciellt som ni fångar upp emailadress på de som svarar.
  • Anonym (Jösses)

Totalt ointressant. Barn har skitit på sig i årtusenden och ett problem idag är att blöjorna är så effektiva att potträningen blir lidande.
    Skulle jag behöva ett sms för att se om barnet fyllt blöjan eller vad går det ut på?
    Har du så dålig koll på ditt blöjbarn att du behöver en smart blöja - skaffa inte barn!

• Anonym (P)
    Anonym (Jösses) skrev 2025-05-19 17:41:24 följande:

Har du så dålig koll på ditt blöjbarn att du behöver en smart blöja - skaffa inte barn!

Exakt! Barnet behöver föräldrar som ser det och är närvarande, inte föräldrar som har ytterligare en distraherande app i mobilen.
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (P) skrev 2025-05-19 18:31:18 följande:
    Exakt! Barnet behöver föräldrar som ser det och är närvarande, inte föräldrar som har ytterligare en distraherande app i mobilen.
    Tack!
    Fick mina två barn med mammor som hade ett eller i andra fallet tre barn innan.
    Hjälpte mig att få en rätt avslappnad inställning. Men livet börjar med fulla blöjor, varm mat, klämda fingrar och ett och annat näsblod. Thats life liksom.
    Att ha en "uppkopplad" blöja låter som ännu ett sätt att tjäna pengar på osäkra föräldrar.
  • Anonym (Ella)

Fantastiskt! Det är ju så svårt att avgöra om en unge har bajs i blöjan annars, ni har räddat världen med denna idé! Tidigare hade vi ingen aning om hur man kunde kolla blöjan om man är osäker, det behövs verkligen avancerad teknologi för att lösa detta mysterium. Jag tror ni kommer få nobelpris för detta!

Hoppas bara att appen inte laggar, då blir det ju omöjligt att förstå varför ungen gnäller och blöjan blir inte bytt på flera dagar. 

• Anonym (Jösses)
    Anonym (Ella) skrev 2025-05-19 19:18:26 följande:

Fantastiskt! Det är ju så svårt att avgöra om en unge har bajs i blöjan annars, ni har räddat världen med denna idé! Tidigare hade vi ingen aning om hur man kunde kolla blöjan om man är osäker, det behövs verkligen avancerad teknologi för att lösa detta mysterium. Jag tror ni kommer få nobelpris för detta!

Hoppas bara att appen inte laggar, då blir det ju omöjligt att förstå varför ungen gnäller och blöjan blir inte bytt på flera dagar. 

Hahaha, kanske behövs en app istället för att låta näsan göra jobbet. Eller känna om blöjan är stenhård av kiss?
    Jag skulle verkligen inte vara kund för en sådan app.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Jösses) skrev 2025-05-19 19:22:59 följande:
    Hahaha, kanske behövs en app istället för att låta näsan göra jobbet. Eller känna om blöjan är stenhård av kiss?
    Jag skulle verkligen inte vara kund för en sådan app.
    Jag hoppas att ingen blir kund för en sån app. Om man behöver en app för att tala om att bebisars blöjor behöver bytas så bör man inte vara förälder.
Svar på tråden 👶 Hjälp oss med vår studie – Vad tycker du om en smart blöja?