Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Min handledare utsätter mig för diskriminering

Vad tänker du att en anmälan ska göra? Att inte använda pronomen i liknande meningar är inget brott. Det är en person, försök strunta i det även om det är tråkigt att hen inte kan göra en så enkel sak som att använda rätt ord.

• Anonym (f)
    Anonym (JohnD) skrev 2025-05-19 17:58:38 följande:
    Handledaren undviker att använda mitt pronomen största delen av tiden, och tjatar mitt namn flera gånger i en och samma mening.  Men när det gäller andra deltagare så växlar handledaren mellan att använda både deras namn och pronomen. Och detta är när vi är närvarande!
    Ja. Då slipper personen säga fel. Så nej den gör inget olagligt.
  • Anonym (f)
    Anonym (JohnD) skrev 2025-05-19 18:07:33 följande:
    Det räknas faktiskt som diskriminering att medvetet undvika användning av en transpersons pronomen. Den här handledaren använder ALDRIG mitt pronomen, förutom när hen säger fel, men däremot andra deltagares pronomen varierar hen mellan. Och detta är medan vi alla är närvarande i rummet.
    Inte om denne gör det för att inte råka felköna dig hela tiden. Det är inte fel att använda enbart någons namn.
  • Anonym (f)
    Anonym (JohnD) skrev 2025-05-19 18:28:56 följande:
    Ja, men hur skall personen annars lära sig att använda ett önskat pronomen om den ALLTID undviker det? 
    Det låter ju jättekonstigt när personen tjatar ens namn till den grad att den använt mitt namn 8-10 gånger på bara 2 meningar och aldrig varierat med pronomen. Inte undra på att personen sedan säger fel...
    Den behöver inte använda önskat pronomen, den behöver bara inte använda fel.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (f)
    Anonym (Lovisa) skrev 2025-05-19 19:14:21 följande:
    Det är min gissning också. Att hen gör så för att inte råka säga fel. Men jag håller inte med dig om att det är okej att bara fortsätta så, år ut och år in. Så länge TS inte har ett pronomen med fjorton stavelser och allsköns klickljud, och andra fonetiska rariteter, så går det att öva och lära sig att säga rätt.
    Om personen inte vill så vill den inte. Inget TS kan göra något åt eller kan kräva. Säkrast är att göra precis som denne gör med att inte säga pronomen alls och speciellt nu när situationen verkar vara mer infekterad än tidigare.
  • Anonym (f)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-05-20 10:46:33 följande:

Bra. Du kan låtsas som att du är erfaren&mogen men vi behöver inte tro dig.

Rätt lätt med bevisen så vi vet.

• Anonym (f)
    Anonym (Hennie) skrev 2025-05-20 17:18:21 följande:

Såvida den här handledaren inte pratar på samma sätt om ALLA så är det ju väldigt uppenbart att hen gör så för att "slippa" använda det pronomen som TS har. Det är bara ignorant att inte förstå det. Jag tycker du ska prova att göra samma sak TS, om det är så att hen gör så här endast med dig. 

Frågan är varför. Om han är transfobisk eller bara rädd för att säga fel åt en känslig person. Det kan lika gärna vara det lättare alternativet och inte vara pga diskrimering mer än att handledaren känner sig själv och vet att det lätt kan bli fel.
  • Anonym (f)
    klyban skrev 2025-05-21 18:11:45 följande:

Det finns bara två kön :whoco5:

Och resten är nonsens "namn".

Fantastiskt hur någon kan tycka det är lämpligt att i KR verkligen gå in för att posta transfobisk skit i en tråd där TS ber om stöd i något jobbigt. Det där med att sparka på någon som ligger ner helt utan att vara ombedd..
  • Anonym (f)

Fortfarande. Bara för att man har en åsikt som svagt berör ett ämne finns det en tid och plats där den passar. Här? Nej, att bete sig som en skitstövel när någon mår dåligt är vidrigt. Det finns mängder av trådar på ämnet eller skapa en själva.

Svar på tråden Min handledare utsätter mig för diskriminering