• Cheers

Min handledare utsätter mig för diskriminering

Om det är så svårt för handledaren att använda det pronomen du föredrar när han eller hon talar om dig så kan du väl kräva att hen använder ordet hen. Du använder det ju själv om han/hon. Lätt som en plätt. Däng till hen med handväskan också och hälsa från mig. 

• Cheers
    Cheers skrev 2025-05-22 15:46:38 följande:

Om det är så svårt för handledaren att använda det pronomen du föredrar när han eller hon talar om dig så kan du väl kräva att hen använder ordet hen. Du använder det ju själv om han/hon. Lätt som en plätt. Däng till hen med handväskan också och hälsa från mig. 

Om honom/henne heter det. My mistake.
  • Cheers

Den kände kanadensiske psykologen Jordan Peterson fick för några år sedan mycket skit för att han vägrat att använda vissa pronomen om transpersoner bland hans studenter.

Detta förnekade dock Jordan Peterson bestämt. Vad han hade invänt mot var att regler införts som TVINGADE honom och andra lärare att använda andra pronomen än de brukliga. DET kritiderade han med all rätt. Man kan inte lagstifta om hur folk måste prata och vilka ord de måste använda. Det är ju helsjukt.

Svar på tråden Min handledare utsätter mig för diskriminering