Inlägg från: Anonym (sluta ge oss dålig bild) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sluta ge oss dålig bild)

Min handledare utsätter mig för diskriminering

Det är trådar som dessa som ger oss transpersoner dålig syn från andra. Ok du tycker detta är jobbigt men vad ska svar från tråden ge? Prata med GG igen eller ta upp det med någon högre uppsatt, eller bara bit i det sura äpplet och stå ut. Tycker det är synd när vi redan har en dålig bild på oss att dra ner den ännu mer, folk kommer tro vi är världens mest lättkränkta och bara består av massa NPF-diagnoser, det behövs ej! Som någon annan skrev, om detta är ditt största problem har du väldigt tur! 

Studerar förövrigt juridik också och kan säga att du inte kan åberopa diskrimineringslagen som något stöd eftersom din situation du beskrivit nog inte räknas som diskriminering.

Mvh en annan transperson

• Anonym (sluta ge oss dålig bild)
    klyban skrev 2025-05-24 12:53:36 följande:

Rätt komiskt att det finns en del som tror pronomen skulle radera könet.
    Det var som i sketchen "Is it a hole or a pole.", och det är inte mer än så och pga det bara finns två kön och X Y.

Sen sure, finns det ett EXTREMT fåtal som faller utanför, men vad dessa få är ett argument för är en gåta.
    Och definitivt inget argument här.

Och tvinga andra att kalla någon för något som inte har med vad de faktiskt är könsmässigt, ja, det är ingen respekt alls för sina medmänniskor och påtvinga sånt är bara lappri.
    Men sure, de identifierar sig själva som nått, men slutet på dagen så är det bara ändå X och Y i nån kombo.

Och för göra saken väldigt klar eftersom en del inbillar sig annat, jag är för alla sexualiteter lika rättigheter.
    För det var ett par som inbilla sig jag inte var.
    Och de betyder också de har inga rättigheter över mig.

www.bioscientifica.com/news/press/transgender-brains-are-more-like-their-desired-gender-from-an-early-age 

Svar på tråden Min handledare utsätter mig för diskriminering