Frustrerad över partners skift - vi ses aldrig!
Jag har försökt hittat en tråd med mitt problem utan framgång. Vilket gör mig ännu mera frustrerad! Jag behöver diskutera andra liknande erfarenheter för att kunna hantera den här situationen. För jag börjar bli ordentligt frustrerad
Jag och min partner har träffats i ett år nu men känns som kanske 2 månaders effektiv tid. Knappt?! Vi är båda ensamstående med 2 barn med oss från tidigare relationer.
Han jobbar 4-skift och de dagar han inte jobbar har han sina barn. Förutom var 6e vecka för då är han ledig och båda vi är utan våra barn.
Vi försöker såklart hitta stunder där vi kam ses även när den andra har barnen. Jag har tex inte mina barn mån-tis (men då har han sina barn eller jobbar em/kväll/natt). Så om jag orkar kan vi ses en stund efter att hans barn somnat.
Men inte alltid jag orkar en måndag då jag haft mina barn under helgen för då kan jag behöva emotionellt otillgänglig.
Nu har det även blivit så att de senaste 2 6-vwckorshelgerna har bara blivit 1 dag tilö att ses pga hans fotbollsintresse, som jag inte vill döda. Vi måste få ha våra intressen. . Men sen händer det att exet vill ha hjälp med barnen på hennes dagar och då hjälper han till ifall han inte jobbar fm. Så om han då inte har barnen och har nån timme till övers skulle vi kunnat ses, men nu börjar även dessa stunder försvinna pga att barnen kommer ju alltod först. Men nu börjar jag känna mig otroligt frustrerad och det har blivit så tydligt att jag mår skitdåligt över att vi aldrig kan ses. Vi kan ses med barnen men det blir otroligt barn-fokus då iom att det är barn i åldrarna 5-9. 4 st... som var och ett kräver vår ständiga närvaro och fokus.
Så vi har inte mkt tid att utveckla vår relation på.
Är det någon som är i samma situation? Eller tidigare erfarenhet??
Är jag kinkig som känner frustrationen över att vi får så lite tid till att ses?
Till saken hör också att han inte har barnvakt (tycker han) och jag har ingen familj i denna stad.
Han är ledig utan barn 2 helger av 6, varav en utav dessa helger har jag mina barn. Men då har jag ingen barnvakt...