Inlägg från: Balkongsong89 |Visa alla inlägg
  • Balkongsong89

Varför funkar jag såhär?!

Så är det för många! Det är naturligt att man har extremt hög sexlust i början. Det är så vi är programmerade, hormoner är skyhöga. De är likadant i djurriket. Hög lust i ca 1 år tills man förökat sig. Sen går det vidare och så träffar man nästa. 

Det är religion och såna värderingar som satt en kultur tvåsamhet och format den kulturen. Det går emot våra instinkter. Därav försvinner nykärlek och sånt. 

Alla är olika också, en del har högre lust än andra utan attraktion och kärlek. Ett tecken på det kan vara hur ofta man onanerar t.ex. Gör man det ofta så har man kanske ett högre behov än de som gör de sällan. 

Med det sagt så finns det såklart sätt att bibehålla sexlust och så i långa relationer och det kan nog variera från relation till relation hur man lättast gör det. 

Något som hjälpt för mig i relationer är att dels hitta partner man är kompatibel med sexuellt. Samma smak, lust allmänt. Kommunicera om sex på djupet. 
    Använda vibrator/onanera när partner är i närheten även om det inte innebär sex. Fylla på med korta sex sessioner på vardagar så kravställningen blir lägre och därmed inte döda det med höga förväntningar. Ha bättre kvalité sex på helger och så istället. Prova nya saker tillsammans. Våga berätta för varandra vad man kan göra bättre eller mera. Dela med sig av sina innersta tankar. 

Hoppas det hjälper något. 

• Balkongsong89
    Anonym (TS) skrev 2025-05-20 10:27:52 följande:
    Jag håller med om att kvaliteten ökar efter ett tag. Men det är ändå inte roligt eller hur jag ska beskriva det. Min lust dör. Jag hade kunnat gå flera år som singel, utan sex då min lust är så förknippad med en person.
    Onani säger mer om din egentliga sexlust än din sexlust med partners. 
    Gillar du det sällan så har du förmodligen låg lust bortsett hormoner. 
    Jag vet att P-piller kan vara en sak som gör att folk får låg sexlust. Sen kan olika faser i livet ha olika nivåer. Kanske finns mer saker man kan göra. 
  • Balkongsong89
    Anonym (W) skrev 2025-05-21 21:55:32 följande:
    Ja, det tror jag det ligger mycket i. Problemet för min del är just att jag inte njuter särskilt mycket av sex. Orgasmen är skön, men vägen dit är inte särskilt njutbar. Tror tyvärr att jag fysiskt är funtad på det sättet ?
    Du kanske kan hitta sätt att göra sex skönare. T.ex. smeka samtidigt, använda vibrator samtidigt, testa saker som du fantiserat om men inte vågat prova. 
    Lägga till massage innan, testa pausa p-piller. Finns också glidmedel som ökar känsel och skapar lite värme, knipövningar med kulor kan göra det mycket skönare också. 
Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!