• Tecum

Varför funkar jag såhär?!

Anonym (Tvåsam) skrev 2025-05-20 09:02:10 följande:

>>Religion och såna värderingar<<

Det är en lärdom mänskligheten dragit i alla kulturer, världen över, att man mår bäst av tvåsamhet, både som vuxna individer och som barn och samhälle. Många gånger har samhällen testat att bryta detta men det kommer alltid med en backlash när samhället ser vilken skada det gör att börja följa lustarna och skita i ansvaret. 

När det gäller TS har jag inte så mycket att komma med. Jag lever i tvåsamhet sen länge och är nöjd med det. Klart att sexet går upp och ner i perioder och det var något speciellt med lusten i början när vi var unga och nya för varandra. Men kvaliteten på sexet är otroligt mycket högre nu. Jag längtar inte tillbaka till vårt ivriga nykära sex, jag längtar till nästa gång tillfället kommer. 

Ja det stämmer. Tvåsamheten är genetiskt betingad då människoungar är i behov av föräldrar så lång tid för att överleva. Den var alltså en förutsättning för rasens överlevnad. Därför mår vi bäst av tvåsamhet fast den inte behövs på samma sätt idag.

Religion är en form av maktutövning, man vill styra människor, även deras sexliv. Men även där finns ett moment av att hålla mannen kvar i familjen för att garantera barnens överlevnad.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-22 19:05:35 följande:
    Det är varken normalt, eller någon typ av självklar utveckling, att sexlusten och sexlivet dör efter 6-12 mån. För det är vad TS skriver. 

Vad är normalt för dig, efter 1 år tillsammans?

Om vi ska öka åren lite, vad är "normalt" efter 10 år enl din uppfattning? 
    Ett ständigt återkommande påstående att sexlusten i en relation avtar eller försvinner efter några år. Lika märkligt som felaktigt. Jag misstänker att folk som påstår det egentligen inte gillar sex, utan bara spänningen i att utforska en ny kropp,
    Eller gör man det till en förevändning att få byta partner.
  • Tecum
    Anonym (TS) skrev 2025-05-27 10:36:12 följande:
    Jag menar inte att alla män är så, men majoriteten som jag varit med har lagt stor vikt vid att de är grymma i sängen, skickliga på att tillfredsställa och kuken är fantastisk. Jag har helt enkelt dåliga erfarenheter. Vissa av dem har inte haft några problem alls med att få feedback på andra områden men när man kommit in på detta ämnet har det låst sig helt.
    Och jag är inte speciellt blyg, har inga problem att prata om sex. Men jag blir försiktigt när det 1. berör något som kan tolkas som kritik mot honom, 2. gäller att berätta om allt jag gillar som sträcker sig utanför vaniljsex.
    Att inte kritisera en ny bekantskap är förvisso klokt, där krävs försiktighet.
    Men att män i allmänhet bara vill ha vaniljsex och inte ens tål att höra talas om andra varianter, det låter otroligt. Då måste du haft otur, det beklagar jag.
Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!