New Dawn skrev 2025-05-23 05:44:25 följande:
Fast jag menar inte att det bara har med hur kåt du är.
Jag tror fortfarande. Har man för dåligt sex, vilket du uppenbarligen har, tappar man så klart lusten. Det blir som en självuppfyllande proftetsia.
Jag menar, att om man har sex, upprepade gånger, som är för dåligt, slutar man att njuta.
Det spelar ingen roll om du är kåt i fall, du ändå har sex som är trist, (upplevs som gnidande)
Din inställning till sex, och din kropp, är negativ, vilket så klart också påverkar.
Visst kan det vara vissa skillnader mellan människor, men nej, jag tror inte på din teori att du inte kan njuta. (Endast lite innan orgasm, och då en svag orgasm.)
Okej. Så du kan alltså inte tro på att jag faktiskt har försökt, med olika partners, med mig själv, med tålamod, lust och nyfikenhet, och ändå upplever relativt lite njutning, så att det oftast inte känns värt "besväret"? Det kanske låter som att jag har en negativ inställning, men den har vuxit fram med åren, just eftersom jag inte fått ut så mycket sexuell njutning i mitt liv som jag hade önskat.
I ditt första inlägg skrev du: "Om man njuter väldigt mycket av sex, och utvecklar njutningen samt uppskattar närhet osv kan sex vara väldigt värdefullt, även många år senare..."
Men menar du då att alla som inte njuter särskilt mycket bara har haft dåligt sex?