Inlägg från: Anonym (W) |Visa alla inlägg
  • Anonym (W)

Varför funkar jag såhär?!

Jag är exakt likadan. Det är supertrist, men jag vet inte vad man kan göra åt det. Jag tycker inte heller att sexet blir bättre med tiden, utan det är i början av en relation (om man är hyfsat kompatibla) som det är bäst, för mig.

• Anonym (W)
    New Dawn skrev 2025-05-21 21:37:19 följande:
    Fast TS skriver ju att sexet dör. 

Jo, nyförälskelseperioden går över. 
    Grejen med den är att allt känns spännande. Det kan tex räcka med en hans på benet, bara att höra rösten, för att man ska bli kåt och pirrig. Detta gör att även ganska mediokert sex blir häftigt, pga förälskelse och attraktion. Om sexet är för beroende av "nyförälskelse" kommer det inte överleva. 

Om man däremot tex njuter väldigt mycket av sex, och utvecklar njutningen, samt uppskattar närhet osv kan sex vara väldigt värdefullt, även många år senare... Bara annorlunda, och troligen inte lika ofta. 
    Ja, det tror jag det ligger mycket i. Problemet för min del är just att jag inte njuter särskilt mycket av sex. Orgasmen är skön, men vägen dit är inte särskilt njutbar. Tror tyvärr att jag fysiskt är funtad på det sättet ?
  • Anonym (W)
    New Dawn skrev 2025-05-22 05:41:06 följande:
    Fast, det måste ju inte vara skönt från första sekund. Får man orgasm brukar det ju vara skönt ju närmare man kommer. Tycker du inte det?

Det finns gånger när jag inte är kåt alls när vi börjar, men beröringen är ju på något sätt skön ändå, så ökar det när kåtheten ökar.

Även om du nu bara njuter av orgasm, är inte de något som gör att du vill ha sex?

Om man tänker bort sex. Tycker du inte det är skönt att bli smekt  på kroppen? 
    Nej, det är skönt ca 10 sekunder innan orgasmen, innan dess är det mest ett gnidande. Tror tyvärr att jag dessutom har rätt svaga orgasmer, så nej, det gör inte att jag vill ha sex. Det är liksom mycket skrik för lite ull.

När jag var tonåring och ung vuxen tänkte jag extremt mycket på sex och hade mycket lust, men verkligheten var tyvärr så mycket tråkigare. Jag har verkligen försökt, det har varit lite av en livssorg för mig att sex för mig inte är mer märkvärdigt än det är.

Jag tänker att det är lite som med mat. Vissa människor känner fler och starkare smaker än andra, medan vissa kan knappt skilja mellan surt och salt.
  • Anonym (W)
    New Dawn skrev 2025-05-22 22:37:17 följande:
    Okej, om du har haft sex som uppfattas som "gnidande" förstår jag att du tappat lusten.
    Jag gissar att du, allt för ofta, har haft dåligt sex. Självklart tappar man lusten då. Kroppen slutar reagera. 

Jag har aldrig dålig sex. (inte de senaste 12 åren) Om det skulle börja kännas för lite,(typ som gnidande) har vi inte sex. Då väntar vi, och gör något annat skönt. Eller något helt annat. 

Jag tror att kvinnor främst behöver lära känna sina kroppar. Lika viktigt att bejaka och utveckla lust, är det att INTE ha sex som inte ger något, och att inte ställa upp med sin egen kropp om lusten inte infinner sig. Bättre att vänta och få en skön orgasm senare. 

Jag tror också det är viktigt att förstå varför sex inte är skönt. Att känna igen när underlivet är blodfyllt (motsvarande mannens erektion) och inte bara gå på fuktighet, och att sluta tänka att samlag måste vara huvudakten. Sluta tänka att något är "förspel".

Och att förstå när det torftiga sexet beror på att känslorna är för svaga, från, eller till, den man har sex med. 

Sedan tycker jag att kvinnor kan engagera sig lite mer i Mannes kropp och lust, så får man bort fokuset att kvinnan ska tändas, så att mannen får sex. Dessutom är det ganska häftigt.
    Nej, din analys stämmer inte för min del. Det jag säger är ju att det inte är skönt, fram till 10 sekunder innan orgasm, och det gäller oavsett hur kåt jag är innan.  Tror du alltså inte att det finns skillnad mellan olika människor för hur sexuell njutning upplevs och vilken förmåga man rent fysiskt har att uppleva det?
  • Anonym (W)
    New Dawn skrev 2025-05-23 05:44:25 följande:
    Fast jag menar inte att det bara har med hur kåt du är. 

Jag tror fortfarande. Har man för dåligt sex, vilket du uppenbarligen har, tappar man så klart lusten. Det blir som en självuppfyllande proftetsia. 

Jag menar, att om man har sex, upprepade gånger, som är för dåligt, slutar man att njuta.

Det spelar ingen roll om du är kåt i fall, du ändå har sex som är trist, (upplevs som gnidande) 

Din inställning till sex, och din kropp, är negativ, vilket så klart också påverkar. 

Visst kan det vara vissa skillnader mellan människor, men nej, jag tror inte på din teori att du inte kan njuta. (Endast lite innan orgasm, och då en svag orgasm.)

Okej. Så du kan alltså inte tro på att jag faktiskt har försökt, med olika partners, med mig själv, med tålamod, lust och nyfikenhet, och ändå upplever relativt lite njutning, så att det oftast inte känns värt "besväret"? Det kanske låter som att jag har en negativ inställning, men den har vuxit fram med åren, just eftersom jag inte fått ut så mycket sexuell njutning i mitt liv som jag hade önskat.

I ditt första inlägg skrev du: "Om man njuter väldigt mycket av sex, och utvecklar njutningen samt uppskattar närhet osv kan sex vara väldigt värdefullt, även många år senare..."
    Men menar du då att alla som inte njuter särskilt mycket bara har haft dåligt sex?

Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!