Inlägg från: Anonym (fdPåjakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fdPåjakt)

Varför funkar jag såhär?!

Anonym (TS) skrev 2025-05-19 19:54:54 följande:
    Varför funkar jag såhär?!

Såhär har jag varit hela mitt vuxna liv. Jag skäms för det och önskar verkligen att jag inte fungerade såhär..

När jag börjar dejta en ny man så exploderar min sexlust. Älskar sex, utforska, njuta. Gärna iallafall en gång om dagen. Älskar att få honom att njuta.
    Sen går det några månader och det är inte lika spännande och upphetsande längre.

Såhär är det varje gång.
    Jag har levt i långa relationer men sexet har i ärlighetens namn bara varit intressant för mig MAX första året. Snarare första 6 mån.

Nu är jag tillsammans med en ny man sedan 9 mån. I början exploderade verkligen sexet men nu är det för mig så gott som dött.

Kan jag göra något för att fixa detta?
    Jag är för övrigt 40 år.

Det är helt normalt, det handlar om kemi i kroppen. Du önskar att förändra något som inte går att förändra.

I början knullar man som kaniner; det känns som att suget aldrig tar slut. Efter ett tag lägger sig förälskelsen och man kommer in i det som är en mer normal relation med mer sporadisk sex.

En del människor löser det genom att gå från partner till partner i en ändlös rad med relationer.
    Majoriteten går nog vidare tillsammans med sin partner i livet. Älskar man varandra, hittar man en väg till vad som många anser vara ett normal sexliv.

Sedan beror det nog lite på person. Det finns dem som har en ständigt väldigt hög sexlust och sätter på allt och alla, men det är nog lite ovanligt beteende.
  • Anonym (fdPåjakt)
    New Dawn skrev 2025-05-22 19:05:35 följande:
    Det är varken normalt, eller någon typ av självklar utveckling, att sexlusten och sexlivet dör efter 6-12 mån. För det är vad TS skriver. 

Vad är normalt för dig, efter 1 år tillsammans?

Om vi ska öka åren lite, vad är "normalt" efter 10 år enl din uppfattning? 
    Jag uppfattar det i alla fall som normalt. Jag har haft aktivt sexliv i över 40 år med olika kvinnor.
    I början, i förälskefasen blir det konstant lust och sex, ibland flera gånger varje dag. När det går över till en mer "normal" relation med kärlek och vardagsliv, har det i mina relationer blivit sex 2-3 gånger i veckan... även efter 10 år.

Jag misstänker att TS känner behov av att stanna i förälskefasen eftersom det är där hon känner mest lust. När den fasen går över, har hon svårt att känna samma lust och sexet blir då tråkigare för henne... 
  • Anonym (fdPåjakt)
    Anonym (kvinna) skrev 2025-05-23 11:28:43 följande:
    2-3 gånger i veckan efter tio år är väl inte alls lite. Jag skulle inte tro att de flesta har ork till mer efter så lång tid.
    Nej, det är en normal sexuell relation.

Det jag sa var att om man ständigt byter partner, och endast upplever förälskefasen med konstant sex hela tiden, kan det nog kännas som att sexlivet dött ut i jämförelse, fast det inte är så utan man då befinner sig i en normal relation.

Nu verkar ju TS i sitt senare svar medge att hon mest haft dåliga älskare som varit egon och inte gett henne njutning... då kan det vara naturligt att man söker efter ny kärlek. Det är ju inte så kul att sexa med tråkmånsar.
Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!