Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Varför funkar jag såhär?!

Såhär har jag varit hela mitt vuxna liv. Jag skäms för det och önskar verkligen att jag inte fungerade såhär..

När jag börjar dejta en ny man så exploderar min sexlust. Älskar sex, utforska, njuta. Gärna iallafall en gång om dagen. Älskar att få honom att njuta.
    Sen går det några månader och det är inte lika spännande och upphetsande längre.

Såhär är det varje gång.
    Jag har levt i långa relationer men sexet har i ärlighetens namn bara varit intressant för mig MAX första året. Snarare första 6 mån.

Nu är jag tillsammans med en ny man sedan 9 mån. I början exploderade verkligen sexet men nu är det för mig så gott som dött.

Kan jag göra något för att fixa detta?
    Jag är för övrigt 40 år.

• Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!
  • Anonym (TS)
    Balkongsong89 skrev 2025-05-19 21:25:20 följande:

Så är det för många! Det är naturligt att man har extremt hög sexlust i början. Det är så vi är programmerade, hormoner är skyhöga. De är likadant i djurriket. Hög lust i ca 1 år tills man förökat sig. Sen går det vidare och så träffar man nästa. 

Det är religion och såna värderingar som satt en kultur tvåsamhet och format den kulturen. Det går emot våra instinkter. Därav försvinner nykärlek och sånt. 

Alla är olika också, en del har högre lust än andra utan attraktion och kärlek. Ett tecken på det kan vara hur ofta man onanerar t.ex. Gör man det ofta så har man kanske ett högre behov än de som gör de sällan. 

Med det sagt så finns det såklart sätt att bibehålla sexlust och så i långa relationer och det kan nog variera från relation till relation hur man lättast gör det. 

Något som hjälpt för mig i relationer är att dels hitta partner man är kompatibel med sexuellt. Samma smak, lust allmänt. Kommunicera om sex på djupet. 
    Använda vibrator/onanera när partner är i närheten även om det inte innebär sex. Fylla på med korta sex sessioner på vardagar så kravställningen blir lägre och därmed inte döda det med höga förväntningar. Ha bättre kvalité sex på helger och så istället. Prova nya saker tillsammans. Våga berätta för varandra vad man kan göra bättre eller mera. Dela med sig av sina innersta tankar. 

Hoppas det hjälper något. 

Jag har liksom ingen sexlust när jag är ensam. Onanerar väldigt väldigt sällan. Men med en man, I början, så blir jag jättekåt. Men allt är kopplat till honom. Så när de där första månaderna är över så dör det för mig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Tvåsam) skrev 2025-05-20 09:02:10 följande:

>>Religion och såna värderingar<<

Det är en lärdom mänskligheten dragit i alla kulturer, världen över, att man mår bäst av tvåsamhet, både som vuxna individer och som barn och samhälle. Många gånger har samhällen testat att bryta detta men det kommer alltid med en backlash när samhället ser vilken skada det gör att börja följa lustarna och skita i ansvaret. 

När det gäller TS har jag inte så mycket att komma med. Jag lever i tvåsamhet sen länge och är nöjd med det. Klart att sexet går upp och ner i perioder och det var något speciellt med lusten i början när vi var unga och nya för varandra. Men kvaliteten på sexet är otroligt mycket högre nu. Jag längtar inte tillbaka till vårt ivriga nykära sex, jag längtar till nästa gång tillfället kommer. 

Jag håller med om att kvaliteten ökar efter ett tag. Men det är ändå inte roligt eller hur jag ska beskriva det. Min lust dör. Jag hade kunnat gå flera år som singel, utan sex då min lust är så förknippad med en person.
  • Anonym (TS)

Tack för alla era svar och tankar!

Jag har nog tyvärr haft ganska mycket dåligt sex. Väldigt väldigt sällan orgasm med en man. I början gör det inget för jag njuter så himla mycket av hans njutning och tycker att det är väldigt skönt med sex/oralsex även om jag inte kommer.

Jag drömmer om att vara i långvariga djupa relationer men visst är det så, om jag verkligen rannsakar mig själv, att jag tycker det är lite trist när förälskelsefasen är över. Det är liksom inte lika bubbligt och spännande. Men samtidigt vill jag ha tryggheten som uppkommer efter en långvarig relation.

Ni anar inte hur mycket jag önskar att det inte var såhär.

Kanske blir det annorlunda om jag får uppleva riktigt bra sex. Att jag då bara vill ha mer av det även när den första tiden är förbi.

• Anonym (TS)

Återigen, tack för att ni tar er tid!

Flera frågar om onani. Jag onanerar sällan men har stenkoll på hur jag ska göra för att få orgasm och jag får grymma orgasmer.  Och onanerar jag så stannar jag aldrig vid 1 utan det brukar bli 2-3 st.  Men skulle inte kunna smeka mig till en orgasm utan det krävs en vibrator. Och då kan jag komma på 2-3 minuter. 

• Anonym (TS)
    New Dawn skrev 2025-05-25 21:24:17 följande:
    Undrar två saker :

Varför onanerar du inte oftare om du kan komma så skönt, och dessutom lätt? Varför vill du inte?

Varför kan du inte komma tillsammans med en man? 
    För att jag inte tänker på det. Lusten att göra det dyker sällan upp.

Tror att jag behöver intensiteten som en vibrator ger. Och om man ser till oralsex så kan jag tycka det är skönt men blir stressad och tänker att han inte vill vara där nere i en evighet. Kanske skulle jag kunna komma då om jag var riktigt upphetsad, fick lång tid på mig och gärna lite anal stimulans samtidigt. Men jag har aldrig fått orgasm av oralsex. 
    Och sen upplever jag att andelen men som säger sig äääälska att slicka men egentligen bara pallar göra det 2-3 min är stor. Och alla dessa sköra män jag träffat som hänger upp hela sitt ego på att få mig att komma men samtidigt inbillar sig att det ska ta 2 min för de är sååå duktiga på det.
  • Anonym (TS)
    ClumsySmurf skrev 2025-05-24 16:03:25 följande:
    ". I början gör det inget för jag njuter så himla mycket av hans njutning och tycker att det är väldigt skönt med sex/oralsex även om jag inte kommer."

hur bra är du på att kommunicera att sexet inte är så bra?
    Jag är dålig på att i början visa/berätta hur jag vill ha det, när man inte känner varandra så väl. Dessutom är all spänning och upphetsning i början så tillfredsställande för mig att jag liksom är okej med att inte komma. Och många gånger fejkar jag orgasm.

När allt det där i början lägger sig och min rent fysiska njutning blir viktigare för mig så känns det för sent att dra upp hur jag vill ha det. Speciellt eftersom jag verkligen upplever att de flesta män har bråttom, vill att man kommer snabbt och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2025-05-24 10:24:24 följande:

ÄR EXKAT SÅ HÄR

Jag löste det genom att skaffa kk vid sidan om mitt nuvarande förhållande. Insåg att många män är svin så fort jag hittade en fantastisk kille, bra värderingar, bra ekonomi, snygg, jobbar i samma bransch, toppen familj. Då rykte jag till "I gotta keep this one", så sexet fick sköta sig på annat håll. Har kk som jag utforskar nya saker med, har haft alla möjliga sorters sex och har sex med min partner men "exploderar" av kåthet på ett hotell eller weekendresa istället för att förstöra min relation. Orgasmen är inte värd att blåsa upp ett bra förhållande och eventuella farn till mina barn, orgasamen är inte heller värd att jag ska gå miste om en kille som tjänar mer än mig för de är inte många och jag tappar direkt lusten av att vara med en man som tjänar mindre än mig. 

Somliga kommer hata mig och hatar redan, för visst är jag otrogen? Men jag pallar inte, en gång vill jag vara den okänsliga, respektlösa och hjärtlösa kvinnan som är taskig mot en man för hur många män har inte kört över kvinnor och kör över oss hela tiden? Visst är det synd att vara otrogen? Det är också att ligga utanför äktenskap och here we are. Njut av sexet, otrohet har nyanser. Jag anser inte att jag är otrogen för jag byter partner, är inte kär i någon och knappt berättar mitt riktiga namn för dem. Har inga relationer, bara sex. 

Det där är absolut ingen lösning för mig. Otrohet är uteslutet. Mitt dåliga samvete hade dessutom dödat allt det där positiva som nytt sex ger mig.
  • Anonym (TS)

Igen, tack för era tankar och frågor. Ni får mig verkligen att granska mig själv och upptäcka saker jag inte tänkt på tidigare.

Haft sex med många, är drygt 40 men inser att jag nog aldrig haft nåt fokus på min njutning. Tänkt att sex för mig helt enkelt kanske inte innehåller orgasmer. Varit dålig på att uttrycka vad jag vill ha/behöver och dessutom träffat många män som kanske inte varit toppen i sängen.

• Anonym (TS)
    New Dawn skrev 2025-05-26 18:39:07 följande:
    Fast du verkar ju ändå tänka på det, eftersom du skriver om det.
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:21:59 följande:
    Tror att jag behöver intensiteten som en vibrator ger. 

Kan du inte använda vibrator med en man? 
    Jag skrev om det för att fler av er frågade om det. Lusten att göra det dyker inte ens upp en gång i månaden. 

Upplever att de flesta män jag varit med lägger så stor vikt vid att det ska vara dem, deras hand/tunga/kuk som ger mig orgasmen. Att vibratorn säger att det de kan göra inte är tillräckligt. Och så är det ju.
  • Anonym (TS)
    ClumsySmurf skrev 2025-05-26 19:30:46 följande:
    "...och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig."

Det kan nog kännas så, om man i några månader skjuter på frågan är den inne än?

Jag tror det funkar bättre om du tar ansvar för din del av kommunikationen och han får ansvara för sin del av prestationen.
    Skulle vilja säga "jag ska bli bättre på det" men just nu är det svårt. Jag är ju i en relation där jag låtit honom tro att jag är nöjd och har fejkat orgasmer vid oralsex. Ska jag komma nu 9 mån senare och bara säga "nej jag ljög. Jag är inte nöjd och jag har aldrig fått en orgasm med dig"

Och i just fallet med honom är det väldigt känsligt. Han är väldigt känslig med sin "manlighet" och vara bra.
  • Anonym (TS)
    New Dawn skrev 2025-05-26 21:21:59 följande:
    Jag menar, du har ändå valt att ta upp ditt sexliv, och att du har svårt att komma med en man, så någonstans är det ju viktigt för dig. 

Hmm... 
    Man kan ju göra olika saker. Bara för att du behöver vibration för att komma, betyder ju inte att annat är ointressant. Man kan göra saker samtidigt. 
    Tänk om det är så att de de flesta män skulle velat se din riktiga sexualitet. Tänk om de flesta män hade uppskattat att du visade riktig njutning, även om det innefattade vibratorn. Det kanske tom hade hjälpt dig att även njuta av annat. 

Du verkar själv ha problem med vibratorn. Med din syn är det lika fel att smeka sig under sex.
    Ja alltså, sexlivet ÄR viktigt för mig. Jag VILL att jag ska fungera annorlunda. Jag vill bli bättre.
    Men du frågade varför jag inte onanerar mer och jag svarade att jag inte tänker på det. Alltså tanken att göra det slår mig inte.

Ja, det är kanske möjligt.
  • Anonym (TS)
    ClumsySmurf skrev 2025-05-26 21:46:48 följande:
    Jag har väldigt svårt att förstå det där

Som jag upplever det:
    Det spelar ingen roll om det är en tjej på 4 år eller en tant på 96 år, om en man har problem med att ta konstruktiv kritik är det hans problem, med några få undantag, när något känns skämmigt att prata om för kvinnan behöver man vara försiktig med mäns väldigt känsliga manlighet.

är det någon slags rationalisering?
    Jag menar inte att alla män är så, men majoriteten som jag varit med har lagt stor vikt vid att de är grymma i sängen, skickliga på att tillfredsställa och kuken är fantastisk. Jag har helt enkelt dåliga erfarenheter. Vissa av dem har inte haft några problem alls med att få feedback på andra områden men när man kommit in på detta ämnet har det låst sig helt.
    Och jag är inte speciellt blyg, har inga problem att prata om sex. Men jag blir försiktigt när det 1. berör något som kan tolkas som kritik mot honom, 2. gäller att berätta om allt jag gillar som sträcker sig utanför vaniljsex.
Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!