Är inte sjuksyster, men för att kunna svara hade jag velat veta hur ni går tillväga när medicin kasseras. Jag vet ju inte rutinerna varken för varken att hämta ut mediciner till hur man kassera, så frågar för att förstå. För eftersom jag inte vet det så får jag kanske tankar som jag inte fått om jag vasit sjuksyster. (har bara varit patient massa på sjukhus, men inte jobbat :-P)
Misstänker att det ska redogöras ordentligt. Och allt dokumenteras väl också när du plockade ut det. Och det dokumenteras vad patienten faktiskt fick.
Och misstänker att det också med jämna mellanrum görs inventering, där det då kommer märkas.
Och där kommer det då troligen bli en utredning för att ta reda på vad som hänt och var, när, hur och varför det inte stämmer.
Men tänker generellt att du borde gå till chefen direkt imorgon bitti. Det är bättre om det kommer från dig direkt när du kan istället för att det kanske framkommer efter en omfattande utredning.
DÅ kommer de med större sannolikhet inte tro dig.
Och det finns såklart en risk redan nu, men samtidigt så tror jag ändå det är det mindre smärtsamma alternativet.
Men tror oxå att sålänge det inte blir en återkommande grej så borde det inte vara så farligt.