• Anonym (Medvind!)

Ni som lever i ett förhållande, är ni nöjda med ert sexliv?

Vill få mig en bild av hur mina medmänniskor i par upplever sitt sexuella behov. Kriterierna är enkla. Men kravet är att du lever i ett parförhållande. Den som vill får gärna utveckla i text. Kram!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som lever i ett förhållande, är ni nöjda med ert sexliv?
  • Anonym (Vad är parförhållande?)

Menar du att man bor tillsammans eller är det ok med särbo? 

Nu har vi ingen uttalat, definierad relation men man skulle kunna kalla den särbo med distans då vi bor i olika städer med drygt en timmes resväg. Vi ses så ofta vi kan, vilket ibland är oftare och ibland mer sällan då vi båda har barn att ta hänsyn till. När vi ses däremot så är sexlivet ypperligt. Minst 4ggr på en helg, ibland mer. Vi är mellan 45 och 50 båda två, han något yngre än mig. 

• Anonym (Supernöjd, nu)

För några år sen hade jag svarat missnöjd. Jag är tokig i min fru, men hennes lust var helt död under några år. Det var jobbigt, jag mådde inte alls bra. Men småbarnsstressen lugnade sig, vi pratade om det några gånger och nu har vi det jättefint. Bättre än nånsin!

• Anonym (Medvind!)
    Anonym (Vad är parförhållande?) skrev 2025-05-19 23:41:50 följande:

Menar du att man bor tillsammans eller är det ok med särbo? 

Nu har vi ingen uttalat, definierad relation men man skulle kunna kalla den särbo med distans då vi bor i olika städer med drygt en timmes resväg. Vi ses så ofta vi kan, vilket ibland är oftare och ibland mer sällan då vi båda har barn att ta hänsyn till. När vi ses däremot så är sexlivet ypperligt. Minst 4ggr på en helg, ibland mer. Vi är mellan 45 och 50 båda två, han något yngre än mig. 

Fint å höra att ni har det bra ihop! Ni har säkert ett parförhållande, men det är bara ni som kan avgöra det. Hoppas båda har samma inställning och tack för att att du delade!
  • Anonym (Medvind!)
    Anonym (Supernöjd, nu) skrev 2025-05-20 00:05:50 följande:

För några år sen hade jag svarat missnöjd. Jag är tokig i min fru, men hennes lust var helt död under några år. Det var jobbigt, jag mådde inte alls bra. Men småbarnsstressen lugnade sig, vi pratade om det några gånger och nu har vi det jättefint. Bättre än nånsin!

Grattis! Man hör så ofta om motsatsen. Heja kärleken å sänglivet!
  • Anonym (Han ser mig inte)

Jag vill egentligen bara att min man ska uppskatta och uppvakta mig lite mer som kvinna, men eftersom han inte gör det har jag hittat en älskare och han gör mig väldigt nöjd.

• Anonym (Bertil)

70+. Vi har sex varje vecka, ungefär likadant varje gång, samma ställningar, samma sexleksaker. Hon har haft livmoderhalscancer så hon kan inte njuta så mycket av penetration längre, det skulle jag vilja ha mer av. Å andra sidan är jag inte så uthållig längre själv, och jag är fascinerad och tacksam över att vi över huvud taget har sex fortfarande. Hoppas det håller i sig till 95.

• Anonym (Både och)

Svarade som kvinna 26-46 att jag är nöjd men sanningen är väl att det är mittemellan eller komplicerat.  Jag är nöjd med hur det är och fungerar och har under våra år ihop aldrig varit missnöjd. Men nu tillföljd av lite olika omständigheter (aka livet) så har frekvensen minskat drastiskt vilket jag tycker är synd. Men känns fel att säga missnöjd för jag vet att det är övergående.

• Anonym (Medvind!)
    Anonym (Han ser mig inte) skrev 2025-05-20 08:08:03 följande:

Jag vill egentligen bara att min man ska uppskatta och uppvakta mig lite mer som kvinna, men eftersom han inte gör det har jag hittat en älskare och han gör mig väldigt nöjd.

Jag blir ändå glad över att du hittar alternativ när källan sinat! Skickar samtidigt en uppmaning till oss alla att vårda vår kärlek!
  • Anonym (Medvind!)
    Anonym (Bertil) skrev 2025-05-20 17:06:17 följande:

70+. Vi har sex varje vecka, ungefär likadant varje gång, samma ställningar, samma sexleksaker. Hon har haft livmoderhalscancer så hon kan inte njuta så mycket av penetration längre, det skulle jag vilja ha mer av. Å andra sidan är jag inte så uthållig längre själv, och jag är fascinerad och tacksam över att vi över huvud taget har sex fortfarande. Hoppas det håller i sig till 95.

Wow, va inspirerande! Hoppas ni kan älska så länge ni vill å känns bra! 
  • Anonym (?)

Jag 58 och min särbo 57. Klimakteriet har stökat till det rätt ordentligt.
    Hon tyvker väldigt mycket om när jag tar på henne men steget till sex är lååååångt.
    När det väl blir av är man väl inte så "hållbar" heller - vilket är ett mindre problem för henne har jag förstått. Snabbt = mindre skav, hahahaha

Svar på tråden Ni som lever i ett förhållande, är ni nöjda med ert sexliv?