• Anonym (Suck)

Får man söka på vad man vill i ett förhållande?

Jag har varit tillsammans med en tjej i över ett år. Vi båda är i tjugoårsåldern, alltså ganska unga, och detta är bådas första seriösa relation. Vi flyttade ihop efter att vi hade varit tillsammans i fyra månader och efter det började jag märka att hennes svartsjuka var extrem, jag visste innan att hon va lite svartsjuk men inte på den nivån. Efter att vi flyttade ihop blev det ännu värre och hon började leta efter ?ledtrådar? på att jag har varit otrogen eller att jag inte älskar henne. Jag har under alla dessa månader försäkrat henne att jag aldrig har varit otrogen och att jag älskar henne mest av allt. Men hon har ändå stört sig på om jag till exempel kollar på porr när hon inte är hemma på länge, eller om jag råkar kolla på en annan tjej när vi är ute på stan. 

En gång var vi ute på en klubb och en kompis till mig visade en bild på en tjej och frågade om hon va snygg och jag sa ja för att hon var det. Min tjej blev jättearg och ledsen och gick ut på gatan utanför klubben och började slå sitt huvud mot en stolpe och kasta sin mobil så den gick helt sönder. Hon har även gått igenom min mobil flera gånger och då ?hittat? saker. Till exempel porr och att jag EN gång sökt på en gammal barndoms crush. Jag kollar på porr endast när hon inte är hemma på länge, de är alltså om hon sover borta t.ex och de är inte ofta, typ 8 gånger om året max. Men ändå stör hon sig på det, vilket jag förstår så nu senaste gången hon va borta så tittade jag inte för hennes skull. Men häromdagen så gick hon igenom min mobil och då hittade att jag hade sökt upp en tjej. Jag förklara för henne att jag tänkte på min gamla klass och att tjejen jag sökte upp var en barndoms crush, inte att jag har crush på henne nu. Men hon tyckte ändå att de är jättefel och att jag inte är lojal på henne osv. Hon söker ju också upp killar från hennes gamla klass och så men när jag gör det så är det ett problem. Hon hävdar att de är för att jag har dåligt minne och om jag inte kan komma ihåg viktiga saker om henne så borde jag inte komma ihåg gamla vänner. Vad är era tankar och åsikter, har någon mer vart med om en likande svartsjuka? 

• Svar på tråden Får man söka på vad man vill i ett förhållande?
  • Anonym (Inte bra)

Det låter som att du har hamnat i en destruktiv och skadlig relation. Du blir kontrollerad och hon spelar på dina känslor för henne.

Har du otur så kommer detta sätta spår i dig, en lång lång tid framöver och det kan bli svårt att känna sig trygg igen i en relation. Du tycker säkert mycket om henne eftersom du fortfarande är tillsammans med henne och valt att bo ihop. Men ibland måste man släppa sådana känslor för att tänka på sitt eget mående. 

Även om du inte tror det just nu, så kommer du nog en dag uppleva riktig kärlek med någon som är varm och trygg och som värdesätter dig på ett sätt som ger dig känslan av att vara fri och hemma. 

• Anonym (Så naiv)
    Anonym (Nästan) skrev 2025-05-21 21:03:38 följande:
    Nej. Män med en normal sexualitet (inte hormonstinna tonårsfjantar eller porrskadade sexmissbrukare) nöjer sig med att få sina fullt normala grundbehov tillgodosedda. Resten av er är ju mest tragiska. 
    Du verkar ha ett stort behov av att kategorisera och tala nedvärderande om folk som inte tycker som du.
  • Anonym (Nästan)
    Anonym (Så naiv) skrev 2025-05-21 21:38:01 följande:
    Du verkar ha ett stort behov av att kategorisera och tala nedvärderande om folk som inte tycker som du.
    Nej, du har fel igen. Jag talar nedvärderande om sådant som inte är ett normalt och friskt beteende. Precis som alla övriga människor med en normal läggning och sunda levnadsvanor. 

Att vara en sexmissbrukare med skadliga behov av sex är inget positivt för någon och således heller inget jag kommer att tala annat än negativt om.
  • molly50
    Anonym (Så naiv) skrev 2025-05-21 20:52:50 följande:
    Jag har hittat en riktigt bra kvinna. Men om det gungar ett par snygga tuttar eller en snygg röv framför ögonen så gillar jag det ändå. Vad är det som är så svårt att förstå med det?
    Att tycka att andra än ens partner ser bra ut är en sak. Men om du inte kan låta bli att börja fantisera och tänka på sex när du ser en annan kvinnas kroppsdelar så har du nog inte bara tittat lite diskret.
    Och om din kvinna är bra,men ändå inte är tillräcklig för dig så ska du kanske fundera på om det verkligen är rätt.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Nästan) skrev 2025-05-21 21:49:21 följande:
    Nej, du har fel igen. Jag talar nedvärderande om sådant som inte är ett normalt och friskt beteende. Precis som alla övriga människor med en normal läggning och sunda levnadsvanor. 

Att vara en sexmissbrukare med skadliga behov av sex är inget positivt för någon och således heller inget jag kommer att tala annat än negativt om.
    Du inser att sexmissbruk är en beroendesjukdom? Skulle du prata negativt och dömande om andra sjukdomar med och folk som drabbas? 
  • Anonym (Så naiv)
    molly50 skrev 2025-05-21 21:52:16 följande:
    Att tycka att andra än ens partner ser bra ut är en sak. Men om du inte kan låta bli att börja fantisera och tänka på sex när du ser en annan kvinnas kroppsdelar så har du nog inte bara tittat lite diskret.
    Och om din kvinna är bra,men ändå inte är tillräcklig för dig så ska du kanske fundera på om det verkligen är rätt.
    Men snälla. Dom flesta män kan snegla över häcken om den snygga grannfrun solar på sommaren. Det är fullt naturligt och inte ett bevis för att den egna relationen är dålig.
  • molly50
    Jag har hittat en riktigt bra kvinna. Men om det gungar ett par snygga tuttar eller en snygg röv framför ögonen så gillar jag det ändå. Vad är det som är så svårt att förstå med det?
    Vet din kvinna om at du spanar in och fantiserar om andra kvinnor också?
    Om du inte tycker att du gör fel så kan du ju berätta det för henne och fråga vad hon tycker om det?
  • Anonym (Så naiv)
    Anonym (Nästan) skrev 2025-05-21 21:49:21 följande:

Det är väl precis det jag sa. Du är kategorisk. Vems preferenser utgår du från när du bedömer vilka som är sexmissbrukare, skadligt behov av sex, har normal läggning eller sunda värderingar?

Jo, det är dina subjektiva värderingar du utgår ifrån, inte allmänhetens.

• Anonym (Tonåring)
    Ärligt talat, du låter som en tonåring. Att du tror att alla män är som du är mest sorgligt. Sådär snackade vi när vi var 15.
  • molly50
    Anonym (Så naiv) skrev 2025-05-21 21:56:12 följande:
    Men snälla. Dom flesta män kan snegla över häcken om den snygga grannfrun solar på sommaren. Det är fullt naturligt och inte ett bevis för att den egna relationen är dålig.
    Ja,men börjar man fantisera på ett sexuellt sätt om den snygga grannfrun så har man kanske gått över gränsen för vad som är ok.
Svar på tråden Får man söka på vad man vill i ett förhållande?