-
Hej,Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, men jag mår dåligt i min relation och känner att jag behöver prata med någon.Känner mig så instängd i det här förhållandet pga barn,hus och framförallt ekonomi jag får inte tillräckligt från sjukpenningen för att gå runt och jag har betalningsanmärkningar.Så kan inte bara ta en lägenhet heller så känns så extremt hopplöst just nu även om inget fysiskt sker alls.Det känns som alla dörrar är stängda och får panik över den tanken då jag inte vet hur jag ska stå ut mer.Jag har PTSD efter tidigare relationer med både svårt psykiskt och fysiskt våld.Det jag upplever idag är inte fysiskt ? men jag är ständigt på helspänn, blir nedtryckt, ifrågasatt och känner att jag inte får andas eller vara mig själv.Jag blir väldigt triggad av han, och mitt mående försämras av hans beteende och kommentarer, allt ska vara på hans villkor, han gör ingenting för att jag ska må bättre.Jag går på helspänn hemma och kan aldrig slappna av när han är hemma.Bästa stunden är när han är på jobbet och jag känner mig så otroligt fri och att jag kan vara mig själv utan att behöva göra och tänka som honom.Jag slipper dräpande kommentar, jag slipper känna att jag hittar på saker och att jag fel, jag behöver inte argumentera med någon och det är bara sånt otroligt lugn när han inte hemma.Jag vet inte om det här räknas som psykiskt våld eller inte och kan man typ kontakta kvinnojour för råd och stöd eller finns det något annat jag kan vända mig till? :(
-
Svar på tråden Mår så dåligt i relationen
-
Kan även tillägga att vi har absolut noll fysiskt, försöker jag närma honom så är han sarkastisk alternativ knuffar undan mig o skämtar om det.
Vet helt ärligt när jag fick en kram senast, eller en puss eller sex för den delen heller :(
Får liksom noll positiv respons från honom utan enbart det negativa -
Beklagar att du igen råkat in i en destruktiv relation. Även om det inte är så illa jämfört med dina tidigare erfarenheter, är detta verkligen inte en sund relation.
Du skriver att du sitter fast pga barn, hus och ekonomi. Är barnen gemensamma? Hur är mannen mot barnen?
Du kan inte börja må bättre och läka dina tidigare trauman så länge du är i denna relation.
Får du professionell hjälp med ditt psykiska mående inkl PTSD:n?
Du behöver komma bort från denna man, få terapi och hela dina sår och hålla dig undan män tills du blivit så hel att du inte riskerar att falla för ännu en dålig man. Det är inte alls ovanligt att det blir så att man råkar ut för fler såsom du gjort. Man kanske inte heller märker så tidigt det om det ändå är lindrigare än tidigare relationer, liksom för dig.
Du kan absolut ringa kvinnojouren för stöd och råd. Har du någon familj eller vän som känner till din situation eller som du kan anförtro dig åt?
Lycka till och kram till dig!