Anonym (Kvinna med koll) skrev 2025-05-21 15:19:41 följande:
Varför känner du ett behov av att veta exakt vad din kille har för kontakter i sin telefon?
Jag är gift sedan ett antal år och har ingen aning om vilka personer min man har sparat numret till i sin telefonbok. Inte för att han döljer det, ibland behöver jag ringa från hans telefon, men det är en total icke-fråga om han har något nummer till något ex kvar. Jag litar på honom, och jag är rätt säker på att han litar på mig. Själv har jag nog ett antal ex i min telefonbok. Rensar typ inte. Har till och med numret till döda personer kvar. Tur att min man inte är lagd åt det överanalyserande hållet.
Jag o min partner lånar och använder varandras telefoner hela tiden, slöskrollar i varandras kamerarullar, snapar bilder på varandra till kompisar m.m så denna tråd handlar verkligen inte om att jag har något behov av att veta min killes hela kontaktlista haha, it´s not that deep!
Han berättade om hur hans ex på fyllan, skrev ett flörtigt meddelande till honom och så visade han det, o såg att han hade kvar hennes nummer. Så tänkte lite på det o just det i kombination med sociala medier, men orkade inte analysera det djupare eftersom vi ändå lånar varandras telefoner titt som tätt! Tänkte bara att det vore intressant att höra andras take på det :)