Inlägg från: Anonym (har) |Visa alla inlägg
  • Anonym (har)

Att ha kvar sitt ex nummer?

Anonym (Flickvännen) skrev 2025-05-21 14:59:00 följande:
    Att ha kvar sitt ex nummer?

Som frågan lyder - anser ni att det är rimligt att ha kvar sitt ex nummer i sin telefon? Och vidare då, anser ni att det är rimligt att ta bort personen från sociala medier, men ändå ha kvar personens nummer? 

Personligen anser jag att det absolut kan vara rimligt om man har kvar personen överallt, sociala medier och telefonnummer. Men varför "ha ork" att avfölja personen på Instagram och facebook, men inte ha ork att ta bort numret från telefonlistan? 

(Gäller såklart inte folk med gemensamma barn eller nått) 

Skulle inte ens fundera över det. Rensar aldrig i mina kontakter i telefonen och har ingen aning om vilka kontakter min man har i sin telefon. Vi jobbar med tillit och relation, inte kontroll. 
  • Anonym (har)
    Anonym (Flickvännen) skrev 2025-05-21 15:31:21 följande:
    Jag o min partner lånar och använder varandras telefoner hela tiden, slöskrollar i varandras kamerarullar, snapar bilder på varandra till kompisar m.m så denna tråd handlar verkligen inte om att jag har något behov av att veta min killes hela kontaktlista haha, it´s not that deep!

Han berättade om hur hans ex på fyllan, skrev ett flörtigt meddelande till honom och så visade han det, o såg att han hade kvar hennes nummer. Så tänkte lite på det o just det i kombination med sociala medier, men orkade inte analysera det djupare eftersom vi ändå lånar varandras telefoner titt som tätt! Tänkte bara att det vore intressant att höra andras take på det :)
    Vad är då ens problemet? 

Andras tankar i sina relationer är väl rätt oväsentlig för hur ni ska ha det.
Svar på tråden Att ha kvar sitt ex nummer?