• Samanta245

Min läkare tycker att jag är för gammal

Min läkare säger att jag är för gammal för att skaffa ett barn.  Jag är 38 år och har haft två missfall i rad. Vad tycker ni? Jag blev ledsen först sen kände en lättnad.  Det är inte lätt att ta hand om ett barn men jag älskar barn. Jag önskar att jag var 20 år. Hon tycker att det är bäst att köpa en katt.

• Svar på tråden Min läkare tycker att jag är för gammal
  • Anonym (K)

Tur att han inte är din pappa då

• Samanta245
    Anonym (K) skrev 2025-05-21 19:08:59 följande:

Tur att han inte är din pappa då

Min läkare är en kvinna 
  • Anonym (Snickesnack)

Klart du inte är för gammal. Det är svårare att lyckas när man är äldre men har du ägglossning och regelbunden mens så har du absolut goda chanser att lyckas. Missfallsrisken är ofta högre när man är äldre men kan ändå bli bebis tillsist.

Känns märkligt att en läkare dock skulle uttrycka sig så. Säga köp en katt 😂 

• Anonym (backatit)

Ja och de två du hävdar att du har då? Eller att det tar två h att duscha?

• Anonym (!)
    Anonym (backatit) skrev 2025-05-21 19:21:48 följande:

Hahahaha - bulls-eye!
  • Samanta245
    Anonym (backatit) skrev 2025-05-21 19:21:48 följande:

De två är stora nu. Går i skolan. De lever i en annan värld.  
  • Samanta245
    Anonym (Snickesnack) skrev 2025-05-21 19:12:56 följande:

Klart du inte är för gammal. Det är svårare att lyckas när man är äldre men har du ägglossning och regelbunden mens så har du absolut goda chanser att lyckas. Missfallsrisken är ofta högre när man är äldre men kan ändå bli bebis tillsist.

Känns märkligt att en läkare dock skulle uttrycka sig så. Säga köp en katt 😂 

Jag får regelbunden mens och ägglossning.  Jag har riklig mens. Det bästa med graviditet är att man slipper mens i nio månader. 
  • Anonym (E)
    Samanta245 skrev 2025-05-21 20:42:38 följande:
    Jag får regelbunden mens och ägglossning.  Jag har riklig mens. Det bästa med graviditet är att man slipper mens i nio månader. 
    Hahaha, ja det är ju ett plus, för jag hatar mens, lol

Det är väl självklart ingen läkare som sagt att en 38-åring är för gammal och ska köpa en katt.... möjligtvis din psykolog ;)
  • Samanta245
    Anonym (E) skrev 2025-05-21 21:49:01 följande:
    Hahaha, ja det är ju ett plus, för jag hatar mens, lol

Det är väl självklart ingen läkare som sagt att en 38-åring är för gammal och ska köpa en katt.... möjligtvis din psykolog ;)
    Det var min läkare på vårdcentralen 
Svar på tråden Min läkare tycker att jag är för gammal