• Anonym (snurrig)

Hur kör man sig att ta för sig lite mer sexuellt?

Både jag och min tjej har varit i relationer där det främst varit våra tidigare partners som tagit initiativ till sex. Detta har lett till att vi har massor av kramar och kyssar men inte så mycket längre. Visst vi har sex då och då men det är främst när alkohol är inblandat. Hur kan jag som man bli mer initiativtagande? Jag vill ju inte tvinga mig på henne. Jag vill få henne att vilja ha sex med mig även när vi är nyktra. Hur ska jag göra för att bli mer dominant men samtidigt inte dum mot henne?

• Svar på tråden Hur kör man sig att ta för sig lite mer sexuellt?
  • MsM84

Kyss varandra, höj temperaturen lite gradvis genom intensivare kyssar, ta på varandra osv?

• KimLinnefeldt

Alkohol ökar lusten men minskar förmågan. Alkoholen gör att nerverna blir mindre känsliga. 

Försök få till en intim stund på annan tid än kvällen när ni dricker. Om ni sover ihop kan morgnarna vara toppen. Kyss, smek, kärleksfulla ord, ta det lugnt, låt henne ta initiativet till penetration när hon är beredd. 

• Balkongsong89

Dela upp det i olika steg. 
    Steg 1) Kyssar och kramar. 
    Steg 2) Kyss hals, nacke osv
    Steg 3) Massera bröst och kyss bröstvårtor. (Du kan även suga lite på dem och sen använda fingret på den andra. 
    Steg 4) Lägg händerna på rumpan
    Steg 5) Rör handen mot fittan, smek mjukt utanför trosorna. 

När du kommit så långt och ni båda andas intensivt och kysser intensivt så är det ju klart. Då kan du antingen dra av trosorna eller stoppa in handen innanför och smeka vidare. Även pulla med ett finger med lite "Kom hit rörelse". (Långfingret brukar funka bäst för det. 

Därefter kan du ju slicka om du vill ge utan att känna dig girig och uppskattar din partners njutning. 

Sen är det ju bara gå in med kuken. Under ovanstående process lär hon dessutom hjälpa till att klä av sig själv eller till och med hjälpa till dig att klä av dig. 

Annat som kan hjälpa om du fortfarande känner osäkerhet är att ge komplimanger, säga att hon är snygg, sexig, nice hud, go rumpa osv. Allt som du genuint känner ärligt i stunden och allmänt med. 

Massage kan också vara en bra sak att börja med, då har hon också en extra anledning att klä av sig lite eftersom det behövs om du ska massera henne när hon ligger på mage. Där kan du också steg för steg röra dig mot intima delar. 

Summa summarum: Precis som att kyssa någon från ingenstans kan vara jobbigt så bygg acceptans med lättare delmoment. Är hon fine med att du rör hennes axlar, håller hennes arm, köra tummekrig osv osv så är hon förmodligen ok med en kyss också. Gå 1,2,3,4,5 istället för 1 hela vägen till 5!. 

• KimLinnefeldt

Skolundervisningen vi fick på 60-talet handlade mest om biologi och hur man undviker att bli gravid. Den livslånga utmaningen att få ett bra sexliv och en bra relation fanns inte på kartan. Det tog flera år för mig att förstå var klitoris sitter...

Svar på tråden Hur kör man sig att ta för sig lite mer sexuellt?