-
Jag och denna killen hade en relation i flera månader förra året. Det gick bra tills han plötsligt började ta avstånd, höra av sig mindre och sen skrev han till mig en ursäkt att han har mycket just nu och behöver lite tid. Jag gav honom tid och efter någon vecka hörde jag av mig för att checka läget, men han ignorerade mitt meddelande och försök till att ringa. Han ghostade mig helt utan förklaring och jag fick gå vidare i tystnad, det var väldigt tungt. Han hade aldrig blockerat mig eller tagit bort mig, bara ignorerade mig.6 månader senare hörde han av sig till mig igen och bad om ursäkt för allt, förstod om jag inte ville prata med honom och gav en förklaring till varför han slutade höra av sig. Att han mådde mycket dåligt pga personliga problem, att han stängde ute hela världen. Detta är alltså nu en månad sen.Jag valde att ge honom en chans till även om min magkänsla sa nej. Vi började prata i videosamtal varje dag och klickade väldigt bra. Känslorna började komma tillbaka och jag insåg att jag saknat honom. Han började prata om vår framtid tillsammans, hur allt skulle bli bättre denna gången och jag var tydlig med att det som hände aldrig får hända igen. Han kallade mig för hans flickvän.Vi träffades genom att jag åkte till honom (som vanligt). Han har aldrig varit hos mig och vi bor 4 timmar ifrån varandra. Helgen blev inte alls som jag hade tänkt mig, vi gick inte ut och åt eller promenerade eller något sånt mysigt som man gör i ett förhållande. Vi gjorde saker på hans villkor, första kvällen sov han bort flera timmar och jag väntade, dagen efter han skulle gymma och sen spelade han fotboll och jag tittade på. Tredje dagen hade han en match som han inte kunde avboka och han lämnade mig själv på stationen 2 timmar innan tåget skulle avgå.Han har efter detta varit så kall och kort mot mig när jag har försökt nå honom. Tidigare har han ju alltid skrivit godmorgon och ringt mig flera gånger om dagen. Nu tog det honom ett helt dygn att höra av sig.Jag frågade till slut varför han tagit avstånd och han sa att han har familjeproblem och att han måste prioritera det före en relation eller en romans. Jag sa att jag kommer ge honom space och han tackade för det. Har inte hört av honom alls på flera dagar.Förra året ghostade han ju mig så han kanske gör det nu igen trots att han lovade att aldrig göra om det? Hur kunde jag vara så lättlurad och tro att allt skulle bli bättre denna gången? Får ont i magen av detta, vet inte vad jag ska tänka och göra? Tror ni verkligen att han måste ta itu med sina problem och sen kommer höra av sig?
-
Svar på tråden Blivit ghostad igen?
-
Du har rätt. Jag tror att hans familjeproblem är en bortförklaring. Även om det skulle vara sant så borde han ändå visat mer respekt mot mig, uppdaterat mig, bett mig om ursäkt eller frågat hur jag mår. Jag måste se detta som ett avslut och inte vänta, han kommer troligtvis ghosta mig så jag behöver gå vidare redan nu men det är svårt..Anonym (M) skrev 2025-05-22 13:01:44 följande:
Även om han vill träffa dig igen, är det så du vill tillbringa tiden med en dejt?
Blocka honom och glöm honom. Han är både respektlös och korkad, samt ljuger antagligen om varför han behöver space.
-
Har bara svårt att förstå varför han ens hörde av sig igen om han ändå inte ville vara med mig och sen ghosta mig igen.. hur kan han leva med att krossa mitt hjärta två gånger? Så himla onödigt och bortkastad tid. Jag måste gå vidare nu ja..Freddie K skrev 2025-05-22 12:55:23 följande:
Det låter som att han inte bryr sig och att han är egocentrerad. Sker det alltid på hans villkor så är det en varningsklocka. Sluta hör av dig till honom, är mitt råd. Hör han av sig så svara inte. Gå vidare med ditt liv.
-
Jag håller med dig. Jag var irriterad och besviken men tror det tog på mig hårdare eftersom att det var han som tog avstånd från mig i stället för tvärtom, som att han nu har ?rätt? och att jag borde vara förstående mot honom.Anonym (Kvinna) skrev 2025-05-22 13:19:32 följande:
Bara hans beteende under helgen hade räckt för att han skulle få nobben av mig. Låter som en egocentrerad person oavsett om han verkligen har familjeproblem eller ej.
-
Med svårt menar jag att jag har svikit mig själv som gick på detta igen. Och att jag har varit för snäll mot honom nu genom att låta förstående och ge honom tid. Som att jag visat för honom nu att jag är okej med hans beteende och han kan gå iväg utan att känna skuld..Anonym (M) skrev 2025-05-22 13:06:35 följande:Svårt? Hur kan det vara svårt att lämna en idiot?
Du borde ju vara glad att han direkt visade att han är en idiot, att det inte tog flera månader denna gång. -
Kan säkert vara så. Men det betyder också att han backar så fort han är med om något jobbigt personligt, då kan han inte ha en seriös relation för alla hamnar väl i motgångar ibland och han vill inte ens ha mig som sitt stöd när sånt händer. Men jag tror helt ärligt att han pratar med någon annan och därför stöter utan mig och skyller på familjeproblem.Anonym (Humlan) skrev 2025-05-22 13:08:02 följande:
Alltså, av egna erfarenheter kan jag säga att bland träffar man rätt person men vid fel tillfälle och när ens problem ( vad det än är) lugnat ned sig så vill man prova att satsa på den där personen igen som man inte orkade av personliga skäl ingå något djupare med men upptäcker att man inte ALLS är klar i sin emotionella process och backar IGEN.
Antagligen är den här personen inte klar med sina känslor så vore jag dig, släpp och gå vidare.