Inlägg från: Anonym (Upprörd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Upprörd)

Hur vinner man mot hyresvärden? Hack i golvet

Flyttat och fått höra att de kräver ersättning för flera sprickor och hack i parketten, saker jag meddelande dem om redan vid inflytt, men de påstår att det inte stämmer och att inget finns antecknat om det.

• Svar på tråden Hur vinner man mot hyresvärden? Hack i golvet
  • Anonym (Upprörd)

De var där och tittade, jag kan väl inte hållas ansvarig för att de inte skrev ner det? Jag bodde där ca två år, lägenheten är från 50-talet, men renoverades några år innan jag flyttade in.

• Anonym (Upprörd)
    Anonym (?) skrev 2025-05-22 16:29:18 följande:

Lätt att vara efterklok men sådana saker kan vara bra att maila hyresvärden om direkt vid upptäckt.
    Gärna med bild. Spara mailet.
    Blir svårare för hyresvärden att krångla då....

Jag gjorde det, inte bild, men mail, men de säger bara att jag kan ha orsakat det vid inflyttningen. De var där och tittade, men sa inget speciellt om det då.
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Patrik) skrev 2025-05-22 16:29:35 följande:
     Då är du garanterat betalningsskyldig. Om det renoverats nyligen. Du har skyldighet att bevara lägenheten i det skicket di flyttade in i.

Om man bortser från det jag skrev tidigare. Naturligt slitage, som uppstår när man bott väldigt länge. Då talar vi kanske minst 10-15 år.
    Betalningsskyldig för något jag inte orsakat!? Den är i bättre skick än när jag flyttade in, golvet har inte jag skadat.
Svar på tråden Hur vinner man mot hyresvärden? Hack i golvet