• Balkongsong89

Öppenhet

Är ni totalt öppna med era sexpartners med vad ni tänder på och fantiserar om?
    Gäller det allt eller finns det saker som tar lång tid att bli bekväma med kommunicera till partner? 
    Är ni öppna direkt kring allt eller behöver ni lite eller lång tid för att vara bekväma med att prata sex, kinks, fantasier osv?
    Finns det saker ni önskar ni skulle vilja dela med er till partner? 

• Svar på tråden Öppenhet
  • Ztiff2

Jajjamän, min sambo vet att jag tänder på att hon ligger med andra 

• Tecum

Jag är öppen, min fru inte. Så det gör mig också mindre öppen.

• Anonym (Absolut)

Med nuvarande kärlek kan jag absolut vara öppen med allt. Han har dessutom testat mycket innan mig och kan ge synvinklar på det hela rent praktiskt. En del fantasier löser vi med tex leksaker istället för en extra, levande, man. Varken han eller jag vill dela. Dessutom, för att tex en trekant med en extra man ska fungera så vill jag ju vara attraherad av personen och när jag är med honom så ser jag inte andra killar och är inte attraherad av någon annan. 

Han vet att jag är med på alla hyss han kan tänka sig hitta på och inte behöver berätta utan bara göra 

Med exet kunde jag inte berätta allt. Han hade inte tagit det hela på rätt sätt. Det gjorde att jag inte sa något och då blev han purken över att jag inte sa något istället. Kunde liksom inte göra rätt. 

• Anonym (Anna)

Nej, mycket vet han men jag har ändå hundratals fantasier som jag aldrig delat med honom. Finns det folk som verkligen delar allt? Kanske, men jag har svårt att tro att det är vanligt.

• Balkongsong89
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-22 20:59:18 följande:

Nej, mycket vet han men jag har ändå hundratals fantasier som jag aldrig delat med honom. Finns det folk som verkligen delar allt? Kanske, men jag har svårt att tro att det är vanligt.

Det är nog olika skalor där, allt från inget till allt och mitten är kanske vanligast. 

Av det du inte berättar, finns det något av det du skulle vilja göra med din partner eller är det mest sånt som inte involverar honom? 
  • Anonym (Anna)
    Balkongsong89 skrev 2025-05-22 21:31:14 följande:
    Det är nog olika skalor där, allt från inget till allt och mitten är kanske vanligast. 

Av det du inte berättar, finns det något av det du skulle vilja göra med din partner eller är det mest sånt som inte involverar honom? 
    Det är framför allt saker jag absolut inte skulle vilja göra med någon, eller saker jag skulle tänka mig att ställa upp på om han ville det men som jag ändå är glad att han inte vill göra. Men saker som jag ändå tänker på när jag är riktigt kåt.

Jag har egentligen inga problem med att prata om det, men det är saker som ligger utanför hans gräns och när vi rör oss ditåt i våra samtal så väljer han att stanna tidigare. Och jag respekterar det, jag behöver inte pracka på honom mina innersta, mörkaste kinks. Han har garanterat saker jag skulle tycka var för mycket också och som han kan få behålla för sig själv. Jag tror de flesta har det. 
  • Motherinlaw

Finns inget som gör att jag kommer hårdare än när jag tänker på sex med svärmor. MEN det kan jag ju inte säga till sambon. 

Så nja inte öppet här. 

• Anonym (Larry)

Jag har vågat gå över den röda linjen, fantiserat i hennes öra om att vi har en extra man i sängen, alla med alla. Det tog många år innan jag förstod att jag tänder på det, och att våga visa den sidan för henne. Hon blev inte illa berörd, så jag kände mig trygg med att berätta och fantisera öppet.

Men mina mest skamliga fantasier, som sex med hennes syster, behåller jag för mig själv.

Hon berättar ingenting om sina fantasier och lustar, hävdar att hon inte har sånt. Hon gillar ändå sex, så jag bråkar inte med henne om det.

• solochregn

Jag har varit öppen med mina fantasier och det har fungerat ganska bra å ena sidan. Vi har båda kunnat fantisera ganska fritt när vi haft sex, men sen när vi gått igenom jobbigare stunder så har en del jag sagt använts emot mig och hon har visat sig innerst inne haft jobbigt med  en del av mina fantasier. Jag har varit ganska öppen med att jag också ibland fantiserat om att genomföra en del av fantasierna på riktigt, vi tillsammans, något som hon inte alls varit intresserad av att göra. Tillsammans med andra saker som varit jobbiga så blev klyftan till slut för stor och vi gick ifrån varandra för snart ett år sedan. 

I framtiden kommer jag vara öppen med mina fantasier för en eventuell partner långt innan vi på riktigt börjat fästa oss vid varandra och försäkra mig om att vi båda har liknande fantasier och att det också är något vi båda kan tänka oss förverkliga tillsammans när timingen känns rätt och i samförstånd. Sen är det förstås oundvikligt att det ibland dyker upp tankar och fantasier som man inser att man behöver hålla för sig själv. 

• Anonym (Larry)
    solochregn skrev 2025-05-23 11:52:25 följande:

Jag har varit öppen med mina fantasier och det har fungerat ganska bra å ena sidan. Vi har båda kunnat fantisera ganska fritt när vi haft sex, men sen när vi gått igenom jobbigare stunder så har en del jag sagt använts emot mig och hon har visat sig innerst inne haft jobbigt med  en del av mina fantasier. Jag har varit ganska öppen med att jag också ibland fantiserat om att genomföra en del av fantasierna på riktigt, vi tillsammans, något som hon inte alls varit intresserad av att göra. Tillsammans med andra saker som varit jobbiga så blev klyftan till slut för stor och vi gick ifrån varandra för snart ett år sedan. 

I framtiden kommer jag vara öppen med mina fantasier för en eventuell partner långt innan vi på riktigt börjat fästa oss vid varandra och försäkra mig om att vi båda har liknande fantasier och att det också är något vi båda kan tänka oss förverkliga tillsammans när timingen känns rätt och i samförstånd. Sen är det förstås oundvikligt att det ibland dyker upp tankar och fantasier som man inser att man behöver hålla för sig själv. 

Ja, viktigt att du håller isär vad som är önskemål om saker du vill göra, sexuellt. Och sånt som du gillar att fantisera om men kan tänka dig att släppa eller bara ha som fantasier.
Svar på tråden Öppenhet