Inlägg från: solochregn |Visa alla inlägg
  • solochregn

Öppenhet

Jag har varit öppen med mina fantasier och det har fungerat ganska bra å ena sidan. Vi har båda kunnat fantisera ganska fritt när vi haft sex, men sen när vi gått igenom jobbigare stunder så har en del jag sagt använts emot mig och hon har visat sig innerst inne haft jobbigt med  en del av mina fantasier. Jag har varit ganska öppen med att jag också ibland fantiserat om att genomföra en del av fantasierna på riktigt, vi tillsammans, något som hon inte alls varit intresserad av att göra. Tillsammans med andra saker som varit jobbiga så blev klyftan till slut för stor och vi gick ifrån varandra för snart ett år sedan. 

I framtiden kommer jag vara öppen med mina fantasier för en eventuell partner långt innan vi på riktigt börjat fästa oss vid varandra och försäkra mig om att vi båda har liknande fantasier och att det också är något vi båda kan tänka oss förverkliga tillsammans när timingen känns rätt och i samförstånd. Sen är det förstås oundvikligt att det ibland dyker upp tankar och fantasier som man inser att man behöver hålla för sig själv. 

• solochregn
    Anonym (Larry) skrev 2025-05-23 12:05:36 följande:
    Ja, viktigt att du håller isär vad som är önskemål om saker du vill göra, sexuellt. Och sånt som du gillar att fantisera om men kan tänka dig att släppa eller bara ha som fantasier.
    Ja, verkligen
  • solochregn
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-23 13:46:20 följande:
    Det låter som en dröm och så det ska vara. 

Ja, det är mycket frustrerande men man sluter sig allt efter att åren går. Nu existerar det i mina tankar och min fantasi kommer han inte åt. 

Jag tycker att vi hade det bättre i början, de första åren. Men han har blivit väldigt gubbig och tyvärr inte på det bra sättet ;)
    Jag va nog väldigt blå när jag var ung och då blev sex ofta ganska självcentrerat tror jag. Jag har blivit mer och mer lyhörd och nu som 50+ tror jag att jag är den bästa sexpartnern till någon som jag någonsin varit. Och jag vill fortsätta bli bättre och bättre så länge jag kan. Jag tar hand om mig själv så gott jag kan också för jag vill va attraktiv för min sexpartner
  • solochregn
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-23 14:04:17 följande:
    Det som är mest frustrerande är att jag känner att jag har så mycket mer att ge. Men jag vill inte ge för dels så får jag inget tillbaka, dels så är jag rädd för att han ska säga ifrån eller lägga nån tråkig kommentar. 

Så sexlivet har blivit platt för mig. Vi har sex max en gång i veckan och jag kan redan innan lista ut exakt hur det kommer gå till. Inga överraskningar, inget extra, bara samma gamla vanliga. 
    Det låter ohållbart i längden, men sex är ju inte allt och kanske har ni det fint på många andra sätt där han visar att du är viktig för honom. Men jag skulle fundera över om det känns ok att det fortsätter vara så eller om det krävs en förändring. Antingen snackar du med honom att han måste steppa upp och vara mer nyfiken, närvarande och inkännande. Alternativt ger du dig själv tillstånd att vända dig till någon annan för att få bli mer tillfredsställd. Du kan ju testa att sex-chatta med någon okänd för lite spänning och tillfredsställa dig själv och sen ta det vidare därifrån om det känns som att du vill/behöver.
Svar på tråden Öppenhet