Öppenhet
Jag har varit öppen med mina fantasier och det har fungerat ganska bra å ena sidan. Vi har båda kunnat fantisera ganska fritt när vi haft sex, men sen när vi gått igenom jobbigare stunder så har en del jag sagt använts emot mig och hon har visat sig innerst inne haft jobbigt med en del av mina fantasier. Jag har varit ganska öppen med att jag också ibland fantiserat om att genomföra en del av fantasierna på riktigt, vi tillsammans, något som hon inte alls varit intresserad av att göra. Tillsammans med andra saker som varit jobbiga så blev klyftan till slut för stor och vi gick ifrån varandra för snart ett år sedan.
I framtiden kommer jag vara öppen med mina fantasier för en eventuell partner långt innan vi på riktigt börjat fästa oss vid varandra och försäkra mig om att vi båda har liknande fantasier och att det också är något vi båda kan tänka oss förverkliga tillsammans när timingen känns rätt och i samförstånd. Sen är det förstås oundvikligt att det ibland dyker upp tankar och fantasier som man inser att man behöver hålla för sig själv.