Inlägg från: Anonym (Jahej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jahej)

Present till inflyttningsfest

En kollega (en man om det spelar roll) ska ha inflyttningsfest. Jag känner så klart att man borde ta med sig någonting att ge bort/någon present. Vad tar man med sig? Vill gärna ha förslag. 

• Svar på tråden Present till inflyttningsfest
  • Anonym (Jahej)

Glömde skriva att personen inte dricker alkohol. Har funderat på någon typ av krukväxt kanske, någon lättskött kanske, vet inte, men tror inte han är en speciellt växtintresserad person. 

• Anonym (Jahej)
    Sunflora skrev 2025-05-23 17:50:17 följande:

Om han inte flyttar hemifrån skulle jag satsa på en flaska vin eller något som går att äta. Alternativt en fin tvål att ha i badrummet eller andra förbrukningsartiklar. 

Exakt, nej han flyttar inte hemifrån. Personen är närmare 40. Tänker att en växt kan fungera, vin hade funkat om han drack alkohol, något ätbart kan ju också gå. tänkte även på doftljus, men det känns ler som något jag hade gett till en tjej (kanske lite stereotypiskt tänkt egentligen)
  • Anonym (Jahej)

Personen är även vegan så allt ätbart går inte heller. 

• Anonym (Jahej)
    Anonym (My) skrev 2025-05-23 16:41:39 följande:

Bröd och salt är ju klassiskt. Eller en flaska vin funkar ju i de flesta fall. 

Bröd och salt? Brukar folk verkligen ge det i present? Aldrig hört talas om det. 
Svar på tråden Present till inflyttningsfest