• Samsung007

Hur tänka kring bilder från tidigare förhållande?

Är man och separerade för 11 månader sen. En väldigt snäll och respektfull separation, vi ville så olika i livet.

Jag vet att livet fortsätter, och nån gång förstår jag ju att jag möter en ny kvinna.

En sak jag är kluven kring, det är bilder/foton från vårat förhållande.

Med ena handen känner jag att, det är kanske inte så jätteroligt för min framtida partner att se semesterbilder på mig och mitt ex tillsammans, eller bilder på när vi står kind mot kind och tar en selfie på en konsert.

Men med andra handen känner jag, jag har ju liksom levr ett liv även innan den nya partnern, precis som hon har.
    Det bilderna fångat, det är liksom inget jag ångrar eller skulle vilja ha ogjort.

Hur tänker man?

Ps. Jag förstår att det kan finnas bilder som man raderar, så långt förstår jag. 😊 det vore respektlöst annars mot både mitt ex, den nya kvinnan och mjg sjölv. Så det är inte så jag menar. 👍

• Svar på tråden Hur tänka kring bilder från tidigare förhållande?
  • Tecum

Man behåller bilderna, om den nya inte vill titta på dem så slipper hon. Men du behöver inte klistra upp dem på väggen direkt...

• Anonym (Spar)

Man sparar bilderna men visar inte nya partnern om denna inte uttryckligen vill se.

• Anonym (Mia)

Känns tondövt att ha de framme. 

• Anonym (Jag själv)

Jag har kvar bilder från mina tidigare. 
    Inte all, inte gulligull bilder, men om det är bilder från speciella grejer så är det ju en del av mina minnen och även mina ex har ju varit en del av mitt liv och allt i mitt liv har ju gjort mig till den jag är idag.

Men ev kanske du kan lägga dem i ett separat album eller något?
    Och såklart inte ha framme ståendes eller så. 

Men inte heller något jag skulle berätta för min nuvarande. Skulle han råka de skulle jag bara säga som det är. Men det är ju inte så att jag kollar på dem eller så en massa. 

Alla har vi levt innan. Om man inte kan hantera det så har man kanske större problem 

• Zamboni

När exet och jag separerade så erbjöd jag henne att få alla gemensamma album, hon tackade ja utan att fundera. 6 år senare ringde hon och frågade om jag ville ha dem tillbaka, hennes kille krävde att de skulle försvinna ur hemmet! Skrattande

Det blev ett nej tack....

• Anonym (Inga problem)

Svårt att se hur det skulle kunna vara ett problem. Behåll bilderna och håll dem för dig själv.

• Aliona

Man behåller. Det är en del av ens förflutna, ens historia. Fotona är inget hot mot en ny relation. Men träffar man en ny så har man dem så klart inte foton på ex framme, ens i ett album i bokhyllan utan lite diskret undanstoppade. Själv har jag de flesta fotona digitalt sä de finns på eh extern hårddisk längst in i byrån. I källaren har jag också en nodtalgilåda med foton, brev, dagböcker, presenter och andra minnen från yngre år. 

• Ess

Vill man tvunget spara dem så lägger man dem i en kartong på vinden. 

Personligen har jag sorterat bort bilder på exen, då jag inte ser något värde i att ha dem kvar. Det är inget jag skulle vilja ta fram och titta på.

Svar på tråden Hur tänka kring bilder från tidigare förhållande?