Pojkvän tar inga initiativ, borde jag klaga?
Jag är intresserad utav att höra era åsikter kring detta, då jag känner att jag inte borde klaga på honom. Han är en otroligt fin sambo på alla sätt, förutom att han inte tar egna initiativ till träning eller aktiviteter.
Han städar, tvättar, fixar disk, lagar mat, handlar, går ut med hunden, går till jobbet, ordning på räkningarna och väldigt kärleksfull överlag. Allt detta utan att man behöver be om det.
Jag har allt detta i en kille, låter ju helt fantastiskt? Ja, jag tar det absolut inte för givet! Så därför tar det emot att jag stör mig på detta.
När han är färdig med alla sysslor så sätter han sig och spelar på sin dator. Gärna med en eller flera öl resten av kvällen.
Fine, jag gillar att spela, tv-spel. Men jag gör gärna det efter jag tränat eller haft lektion i musik. Alltså något som gör något gott för kropp/själ så det blir mer utav en belöning att sätta sig i fåtöljen och sätta på tv-spelet.
Och han följer med ibland till gymmet eller liknande, men bara när jag själv frågar om det. Han tar aldrig initiativ själv och det börjar störa mig. För han börjar gå upp i vikt också. Men det vill man ju inte säga heller!
Så vad gör jag? Hur tar man upp att man dels oroar sig för han alkoholbruk men också att han börjar gå upp i vikt och inte har någon hobby som gör gott för kroppen? SPECIELLT när han är så fruktansvärt bra på alla andra sätt? Vem är jag att klaga egentligen kan jag tänka.