Pojkvän tar inga initiativ, borde jag klaga?
Din sambo har ju en hobby men som andra nämnt så är inte hans dagliga alkoholkonsumtion ok, det skulle jag påpeka om.
Svårare med de extra kilona som han lagt på, det är otroligt sårande för vederbörande att höra, han vet säkert själv hur det ligger till.
Jag tex fick några sambokilon under vårat första år av allt mys och pys som jag inte var van vid från innan, min sambo sade inget men visade sitt missnöje med att komma hem med någon bantnings dryck och det var en pik nog för att få mig obekväm och en ond spiral nedåt där jag inte längre kände mig åtråvärd och min självkänsla började att dala.
Hur kunde min sambo ha gjort det bättre?
Inget.
Det måste komma från en själv, som med vilket problem man än har.
Hade du själv också gått upp denna period och unnat dig mer alkohol är det enklare att ta upp faktum att nu måste ni ta tag i er själva, att nu måste vi göra något innan vi blir alkoholiserade lönnfeta soffpotatisar 😅 men att endast peka ut en blir väldigt svårt utan att skada det bra man har.
Hur länge har ni varit tillsammans och bott ihop?
Vårat förhållande blev tyvärr sämre efter min viktuppgång ( ca 4-5 kilo) och vi bröt.
När allt mys pys inte fanns kvar gick jag per automatik ner sambo kilona.
Tycker att ovans tips om gemensamma aktiviter med olika tips i en burk lät jättebra!
Att göra något tillsammans ger väldigt mycket( som ej enbart handlar om att gå på GYM) och kanske det ger ringar på vattnet och ger eftertänksamhet kring annat på köpet!