Han tjänar dubbelt så mkt
Är det rimligt att vi delar 50/50 på allt? Han unnar sig själv fina grejer hela tiden, dyra teknik/musikprylar, kläder m.m. medan jag ibland inte kan sova för jag har så mycket ångest kring pengar. Jag jobbade tidigare som grafisk designer men efter att företaget konkade så hade jag svårt att få jobb (branschen är svintuff just nu) så jag kom fram till att det klokaste vore att sadla om. Jag pluggar alltså nu och jobbar extra vissa helger. Jag har en autoimmun sjukdom som gör mig väldigt trött så ibland behöver jag verkligen bara få sova på helgerna. Han vill att vi ska köpa hämtmat, gå på spelningar etc och jag säger att jag inte kan följa med pga att jag har lite pengar och då slutar det med att han säger ?okej då gör vi inte så? eller ? jag kan gå själv?
Ibland känner jag bara, varför kan han inte bara hjälpa mig? Vi gifte oss efter 1 år tillsammans och jag inser att det kanske var för tidigt. Vi ska ner till hans bror för att fira hans brorsons student och jag känner att jag egentligen inte har råd med resan men jag vill inte säga något. Jag har inte klippt mig på över ett år nu, försökt toppa mig själv och han fattar någonstans att det är för att jag inte har pengar. Jag blir ledsen att han inte erbjuder sig att iallafall kanske ta mer på hyran just nu. Jag mår så dåligt av det här och har påpekat flera gånger om vi kan flytta till någonstans med billigare hyra (vi bor i Stockholm)