• Jesper f

Är jag sjuk som alla säger? Ser mannen som ''begick självmord'' för tio år sedan!

Jag tänker att det kanske mer faller inom kategorin saker i livet vi aldrig kommer få vettigt svar på, hur vi än funderar och vrider och vänder. 

Defakto, oavsett om personen ifråga är avliden eller inte, er relation är bruten och kommer för alltid vara det, annars hade hang garanterat redan sökt upp eller kontaktat dig/er på något vis. 

Vem den här andra personen oavsett är, vill den uppenbart inte ha något kontakt med dig, och då har du inte så mycket annat alternativ än att släppa det - för din egen skull.

Saker händer i livet, vi upplever och känner saker som inte finns någon rationell, logisk förklaring - och livet bara är så, oavett om vi tycker att det är viktigt eller inte. Det ändrar inte att vi själva kan välja att göra avslut med det mentalt, och låta det sluta påverka oss. Inte fastna i saker, utan låta livet gå vidare. Och som jag tolkar ditt inlägg, är det sannolikt vid en sådan punkt i livet du är - oavsett hur faktiska sakomständigheten ser ut eller inte. 

Svar på tråden Är jag sjuk som alla säger? Ser mannen som ''begick självmord'' för tio år sedan!